kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

فوت ۴۰۶ بیمار کرونایی دیگر و شناسایی ۱۴۰۵۱ مورد ابتلای جدید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع جانباختگان کرونا در کشور از ۴۷ هزار نفر گذشت.


به گزارش وبدا، سیماسادات لاری دیروز گفت: از 6 تا ۷ آذر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.
لاری افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند اما هنوز پنج هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
بررسی نتیجه پژوهش‌های بالینی فرآورده‌های سنتی در کمیته علمی ستاد کرونا
با حضور سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، نتیجه پژوهش‌های بالینی فرآورده‌های سنتی در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، بررسی شد.
در نشست کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، نتایج دو طرح پایان‌یافته حوزه طب ایرانی روی کرونا از مجموع 6 طرح ارسال‌شده توسط دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بررسی و با توجه به نتایج مطلوب این طرح‌ها در کمک به تسریع بهبود بیماران و کاهش زمان بستری آنها، مقرر شد در کمیته تخصصی پژوهشی مورد بررسی دقیق‌تر برای ورود احتمالی به چرخه درمان قرار گیرند.
گفتنی است، از مجموع ۸۵ طرح مصوب حوزه طب ایرانی، گیاهی و مکمل در کووید ۱۹، تعداد ۱۹ طرح به اتمام رسیده و تحت بررسی آنالیز نتایج برای احتمال اثربخشی و کمک به بیماران کرونایی بوده و مابقی طرح‌ها در دست اجرا هستند.
وضعیت مطلوب مراکز درمانی بیماران کرونا
در استان تهران
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه وضعیت مراکز درمانی در کل استان تهران متعادل است، گفت: در بخش مراقبت ویژه مقداری محدودیت داریم، اما در بخش تخت‌های عادی بیمارستان‌ها مشکل خاصی نداریم.
جلیل کوهپایه زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مراکز درمانی بیماران کرونا در سطح استان تهران چگونه است؟»، ابراز داشت: با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته در مراکز درمانی مختلف شامل دولتی، خصوصی، عمومی غیر‌دولتی از جمله تأمین اجتماعی، مراکز درمانی ارگان‌ها و سازمان‌ها که امکانات لازم را دارند، خوشبختانه در کل استان تهران وضعیت، وضعیتی بالانس و قابل تحمل است.
کوهپایه زاده افزود:‌ البته در بخش تخت‌های مراقبت ویژه مقداری محدودیت داریم و شرایط سخت است، اما تحمل می‌کنیم؛ ولی در بخش عادی بیمارستان‌ها مشکل خاصی نداریم و امیدواریم در روزهای آتی این مشکلات نیز کمتر شود.
وی در پاسخ به این پرسش که «ارزیابی شما نسبت به میزان رعایت مردم در تعطیلات دو هفته‌ای چیست؟»، گفت: صنوف و مردم نکات بهداشتی لازم را رعایت کردند، اما باز هم مواردی از بی‌توجهی افراد را مشاهده می‌کنیم؛ البته در مجموع اتفاق خوبی افتاده و ما نسبت به گذشته رعایت بیشتری از سوی مردم را شاهد هستیم.
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به اینکه «وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا به کجا رسیده است؟»، بیان داشت: یک بخش از این واکسن وارد و توزیع شد؛ به طوری که اکنون بیشتر بیماران پرخطر، زنان باردار، جانبازان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شدید این واکسن را دریافت کرده‌اند.