kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
فریاد انتقام تظاهرکنندگان در شهرهای جهان

جنایت رژیم کودک‌کش فراموش‌شدنی نیست

هزاران تن از مردم آمریکا،‌ فرانسه،‌ آلمان، انگلیس، شیلی، ونزوئلا و کشورهای دیگر جهان با برگزاری تظاهرات حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند و خواستار مجازات سران رژیم اسرائيل شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، هزاران تن از مردم آمریکا با برگزاری تظاهرات در اطراف کاخ سفید ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار توقف جنگ در نوار غزه شدند.
تظاهرکنندگان که از مرکز واشنگتن به سمت کاخ سفید حرکت کردند ضمن تاکید بر همبستگی با مردم فلسطین خواستار لغو محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها شدند.
تجمع‌کنندگان همچنین خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار فلسطینیان شدند.
به غیر از واشنگتن در لس‌آنجلس، نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا نیز تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شد.
صدها تن از مردم آلمان و هواداران فلسطین با برگزاری تظاهرات در برلین ضمن اعلام همبستگی خود با مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خواستار مداخله فوری مسئولان برای پایان دادن به این جنایت‌ها شدند.
در فرانسه نیز تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌های فلسطین خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات متعدد در نوار غزه شدند. در ونزوئلا، شیلی، اسپانیا، هلند، لبنان، سودان، مالزی، یمن و دیگر کشورهای جهان نیز تظاهرات گسترده‌ای در اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه برگزار شد.
در مغرب نیز تظاهرکنندگان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سکوت جامعه جهانی را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان همچنین طوماری را به امضا رساندند و برای عزیمت به غزه و مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند. تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند، «می‌خواهیم به غزه برویم»، «مرزها را باز کنید» «مرگ بر اسرائیل»، «می‌خواهیم انتقام برادرانمان را بگیریم.»همچنین برخی از تظاهرکنندگان پرچم‌های حماس و موشک‌های کاغذی در دست داشتند.
در بحرین نیز بزرگترین تظاهرات مردم یک کشور عربی در حمایت از غزه برگزار شد.
این تظاهرات با فراخوان گروه‌های مخالف بحرینی برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد و در این تظاهرات، شرکت‌کنندگان شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند.
این تظاهرات به‌رغم حضور نیروهای امنیتی آل‌خلیفه در سراسر بحرین برگزار شد. هزاران عرب اسرائیلی نیز در همبستگی با مردم غزه در شهر «طمره» در شمال اراضی اشغالی دست به تظاهرات زدند.
تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف جهان فریاد «انتقام، انتقام» سر دادند و با اشاره به جنایت جنگی سران اسرائیل در غزه اعلام کردند این جنایت هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت.
آنها همچنین روی این نکته تاکید کردند که سران اسرائیل به خاطر این جنایات فراموش‌نشدنی باید محاکمه و مجازات شوند.