kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

یکه تازی کرونا در آلمان /مرکل : شاید روزی 19 هزار نفر مبتلا شوند

رشد نگران کننده مبتلایان به کرونا در آلمان موجب نگرانی صدر اعظم این کشور و تلاش برای اتخاذ گام‌های احتیاطی شده است. آنگلا مرکل هشدار داده شاید روزی 19 هزار نفر در آلمان مبتلا شوند.


سرویس خارجی-

موج جدید شیوع ویروس کووید19 در اتحادیه اروپا بسیاری از دولت های قاره سبز را مجبور کرده محدودیت های کرونایی را مجددا برقرار کنند. آلمان که در بین کشورهای اروپایی تاکنون از لحاظ مدیریت بحران کرونا کشور موفقی محسوب می شد با این موج غافلگیر شده طوری که مردم و مقامات این کشور از جمله آنگلامرکل را نگران کرده است. این کشور طی هفته های گذشته شاهد تظاهرات های گسترده ای علیه محدودیت های کرونایی بود که می تواند دلیل آغاز موج تازه شیوع این ویروس منحوس باشد.
به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «اشتفن زیبرت» سخنگوی دولت آلمان با بیان نگرانی مرکل از وضعیت آمار افزایش مبتلایان جدید به کرونا گفته: «افزایش شمار مبتلایان برای ما بسیار نگران کننده است». برخی اعضای حزب حاکم در آلمان نیز  در این زمینه اظهار داشته اند که مرکل در نشستی با هم حزبی‌هایش با هشدار درباره افزایش شدید شمار مبتلایان که اینک روزانه حدود 2 هزار نفر است گفته، با ادامه روند کنونی، تا کریسمس ممکن است تعداد مبتلایان روزانه 19 هزار و 200 تن شود.
بر اساس این گزارش مرکل قرار است از طریق ویدیو کنفرانس با شهروندان 16 ایالت آلمان برای اتخاذ گام های احتیاطی و پیشگیرانه در خصوص کرونا صحبت کند. در آلمان نیز بر اساس آخرین گزارش ها تا کنون 288 هزار نفر به این ویروس مبتلا و 9 هزار و 545 نفر نیز فوت کرده اند.
بر اساس آماری که وبسایت «ورلد امتر» اعلام کرده تعداد قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان هفت رقمی شده و به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا  در حال شتاب گرفتن بوده و به بیش از 33 میلیون نفر رسیده است. سازمان بهداشت جهانی روز جمعه هشدار داده بود در صورتی که اقدام جمعی صورت نگیرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به 2 میلیون نفر افزایش خواهد یافت!
اطلاع رسانی غلط به ترامپ درباره کرونا
 در آمریکا نیز براساس گزارش‌ رسانه‌ای، دو تن از کارشناسان ارشد بهداشت عمومی آمریکا نسبت به اینکه عضو جدید نیروی ضربت مقابله با ویروس کرونای کاخ سفید اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرست درباره کرونا به رئیس جمهوری این کشور می‌دهد، ابراز نگرانی کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفته: «ما به شدت نگرانیم اطلاعاتی که اسکات اتلس، مشاور جدید کاخ سفید به دونالد ترامپ، می‌دهد حقیقتا خارج از موضوع یا در اصل نادرست باشند». این اظهارات فائوچی چند ساعت پس از انتشار یک گزارش خبری جدید مطرح شد که در آن "رابرت ردفیلد"، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نگرانی‌های مشابهی را به اشتراک گذاشته بود. شبکه ان‌بی‌سی نیز به نقل از «ردفیلد» در جریان تماس تلفنی روز جمعه گزارش داده: «هر چیزی که «اتلس» می‌گوید نادرست است.اسکات اتلس یک متخصص «نورورادیولوژی» است که هیچ سابقه‌ای در بیماری‌های عفونی ندارد». وی به خاطر کم اهمیت جلوه دادن استفاده از ماسک صورت و دیدگاهش درباره «ایمنی جمعی» به شدت تحت نظارت و توجه قرار گرفته است.