kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
11 مردادماه مسابقات انتخابی برگزار می‌شود

معرفی ملی پوشان تیم ملی تکواندو برای بازی‌های آسیایی

مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون 11 مردادماه به میزبانی خانه تکواندو برگزار خواهد شد.

سرویس ورزشی-
مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون 11 مردادماه به میزبانی خانه تکواندو برگزار خواهد شد.
مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو در حالی قرار است 11 مردادماه ساعت 9 صبح به میزبانی خانه تکواندو برگزار شود که پیش از این اعلام شده بود که هجدهم مرداد ماه مدعیان برای حضور در بازی‌های آسیایی باید به مصاف هم بروند، اما با توجه به درخواست مسئولان کمیته ملی المپیک برای معرفی اسامی نهایی تیم‌های اعزامی به اینچئون، قرار شد چند روز زودتر این رقابت‌‌ها برگزار شود.
بر این اساس تکواندوکاران اردونشین یازدهم‌ماه جاری در خانه تکواندو به روی شیاپچانگ می‌روند. در وزن منهای 58 کیلوگرم فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی و هادی مستعان به رقابت می‌پردازند و در وزن منهای 68 کیلوگرم بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد مبارزه خواهند کرد. در وزن منهای 74 کیلوگرم مسعود حجی زواره و علیرضا نصر آزادانی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی به مصاف هم می‌روند و در وزن منهای 80 کیلوگرم فرزاد عبداللهی و مهدی خدابخش رقابت می‌کنند.در وزن به اضافه 87 کیلوگرم سجاد مردانی و مرتضی شیری برای حضور در بازی‌های آسیایی رقابت خواهند داشت.
اما در وزن منهای 87 کیلوگرم نیز یوسف کرمی باید با احمد محمدی مبارزه کند، اما با توجه به اینکه  محمدی پس از پایان مسابقات آزاد کره جنوبی در اردو‌ها حضور پیدا نکرده این طور به نظر می‌رسد که یوسف کرمی به عنوان نفر فیکس این وزن انتخاب شده است.
سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه هنوز اعزام هیچ کس به بازی‌های آسیایی اینچئون قطعی نشده است در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم حضور احمد محمدی در اردو و شرکت نکردن در مسابقات انتخابی، اعزام یوسف کرمی در وزن هفتم به بازی‌های آسیایی قطعی است؟ گفت: اعزام هیچ کس به بازی‌های آسیایی قطعی نیست. درست است که احمد محمدی در اردو نیست اما باید ببینیم که در روز انتخابی ‌ها چه می‌شود و در نهایت تصمیم بگیریم که در این وزن چه کار کنیم.
بیژن مقانلو در پاسخ به این سوال که آیا با احمد محمدی در مورد غیبت در اردو‌ها صحبت کرده است؟ ادامه داد: هنوز با او صحبت نکرده‌ام. فقط شنیده ام که گفته است می‌خواهد برای ادامه تحصیل به اتریش برود و به همین خاطر در اردو شرکت نکرده است. در صحبتی هم که با بی‌باک داشته گفته که نتوانسته با من(مقانلو)صحبت کند و از بی‌باک خواسته که از من حلالیت بطلبد.
وی گفت: از هشت وزنی که در مسابقات برگزار خواهد شد هر کشور می‌تواند شش نماینده داشته باشد که ما هم با در نظر گرفتن اوزان المپیکی و نگاه به رنکینگ، اوزان خود را انتخاب کرده‌ایم.
پاسخ رئیس فدراسیون جهانی تکواندو به ایران
خبر دیگر از تکواندو اینکه دکتر چونگ وون چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در پاسخ به نامه کمیته ملی المپیک در خصوص رعایت مدیریت مطلوب در برگزاری رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی اینچئون اعلام داشت درخواست بازنگری جهت هرگونه سوء‌مدیریت در این باره را به مسئولان برگزارکننده بازی ‌ها صادر کرده و بر ضرورت مدیریت مطلوب در برگزاری این رقابت‌‌ها و احترام به ارزش‌های المپیک تاکید شده است.
چندی پیش کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با توجه به وجود نگرانی‌های مسئولان فدراسیون تکواندو مبنی بر احتمال عدم مدیریت مطلوب در برگزاری رقابت‌های تکواندو بازهای آسیایی اینچئون، نامه‌ای به دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ارسال کرده و از وی خواسته شد تا تمهیدات لازم در این زمینه بر اساس احترام بر روح المپیک و ارزش‌های حاکم در ورزش اندیشیده شود.