kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

8 دیدار برون مرزی تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال که کار آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان را آغاز کرده است تا پیش از حضور در محل برگزاری این رقابت‌ها برگزارکننده 8 دیدار تدارکاتی در کشورهای لهستان، اسلواکی و اسلوونی خواهد بود.
 بعد از قهرمانی در پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا که با صعود مستقیم به بیست‌وهشتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا همراه بود، تیم ملی بسکتبال از روز شنبه با حضور 15 بازیکن تمرینات آماده‌سازی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از سر گرفت. طبق برنامه تایید شده از سوی کادر فنی، این تیم تا سه‌شنبه تمرینات خود را در تالار بسکتبال آزادی انجام خواهد داد و سپس روز چهارشنبه عازم لهستان می‌شود. ملی‌پوشان بسکتبال طی روزهای دهم تا دوازدهم مردادماه در تورنمنت بین‌المللی لهستان شرکت می‌کنند و طی آن علاوه بر تیم میزبان با تیم‌های پرتغال و سوئد هم دیدار خواهند داشت.
پس از اتمام تورنمنت بین‌المللی لهستان، تیم ملی بسکتبال از همین کشور راهی اسلواکی می‌شود تا با تیم ملی این کشور هم دو دیدار تدارکاتی برگزار کند. دیدار تیم‌های ایران و اسلواکی طی روزهای 14 و 16 مردادماه برگزار خواهد شد.
تیم ملی بسکتبال پس از دومین دیدار برابر تیم ملی اسلواکی به ایران باز می‌گردد و پس از برپایی اردویی کوتاه مدت در تهران، به منظور پیگیری اردوهای برون مرزی خود راهی اسلوونی خواهد شد. دیدار با اسلوونی، برزیل و لیتوانی در قالب یک تورنمنت بین‌المللی برنامه تیم ملی بسکتبال در کشور اسلوونی است. ملی‌پوشان بسکتبال پس از پایان کار خود در این تورنمنت، از همین کشور عازم اسپانیا، محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان خواهند شد تا آماده آغاز دیدارهای خود در این پیکار‌ها شوند. بدین ترتیب و طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی بسکتبال تا پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان برگزار کننده 8 دیدار تدارکاتی و برون‌مرزی خواهد بود.مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان 8 تا 23 شهریورماه به میزبانی مشترک پنج شهر اسپانیا برگزار می‌شود.