kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴

کوتاه از ایران


کتابت 3 جلد قرآن‌کریم
بیرجند- واحد مرکزی خبر: شهروندان فردوسی 3 جلد قرآن‌کریم در جلدهای 604 صفحه‌ای کتابت کردند. این قرآن‌ها را 500 نفر از خوشنویسان شهرستان فردوس در مدت 20 روز کتابت کردند. دو جلد از این سه جلد به رهبر معظم انقلاب و آستان قدس ‌رضوی اهدا می‌شود و یک جلد نیز به یادگار در فردوس باقی می‌ماند.
فعالیت‌ 20 هزار نیروی کار ایرانی در عراق
سنندج- فارس: دبیر شورای استانی ایرانیان خارج از کشور کردستان گفت: 20 هزار نیروی کار ایرانی در عراق فعالیت دارند.
نژادجهانی در جلسه شورای استانی ایرانیان خارج از کشور استان کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون ما با مشکلات بیمه‌ای این افراد مواجهیم و باید سعی شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود برای رفع مشکلات بیمه‌ای این افراد اقداماتی صورت گیرد.
وی افزود: متاسفانه شاهد وقوع اتفاقات ناگواری برای نیروهای شاغل ایرانی خارج از کشور هستیم که در اثر کار کردن برای آنها پیش آمده و باید با رفع مشکلات بیمه‌ای بتوانیم خدمتی به این افراد بکنیم.
وی گفت: جذب بخش‌های خصوصی و ان‌جی‌اوها نیز می‌تواند در راستای حمایت از نیروهای شاغل ایرانی خارج از کشور و کاهش مشکلات آنها کمک موثری باشد و باید بتوان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را برد.
هدیه منزل به دانشکده پرستاری
ایرنا- ساری: فرزندان یک فرد نیکوکار بهشهری، منزل پدریشان به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال را به دانشکده پرستاری این شهرستان تابعه استان مازندران هدیه کردند.
مراسم اهدای این منزل دیروز در فرمانداری بهشهر برگزار شد که طی آن فرزندان مرحوم «عبدالرسول شامانی» منزل 385 متری پدری واقع در چهار راه گرگان بهشهر را برای توسعه فعالیت‌های دانشکده پرستاری به این مرکز آموزشی واگذار کردند.
محمدتقی نورزاد فرماندار بهشهر در این مراسم با قدردانی از بخشندگی فرزندان مرحوم شامانی، گفت: توسعه فرهنگ وقف توسط خیرین از جمله راهکارهای رفع مشکلات مربوط به کمبود فضاهای آموزشی و بهداشتی در شهرستان است.
فعالیت‌ بنیاد برکت در مناطق محروم
مشهد- ایرنا: مدیر عامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرامین امام خمینی(ره) گفت: این بنیاد امسال 12 هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی اقتصادی مناطق روستایی، محروم و دورافتاده کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.
«عارف نوروزی» افزود: فعالیتهای بنیاد برکت در دو حوزه توانمندسازی اقتصادی و خدمات زیربنایی مناطق محروم و روستایی تعریف شده است.
او افزود: اولویت بنیاد برکت در سرمایه‌گذاری مناطق محروم، دورافتاده روستایی و مرزی کشور است.
نوروزی گفت: تاکنون 433 مدرسه با گنجایش نزدیک به دو هزار کلاس درس و 230 مسجد و 100 خانه عالم در سطح کشور توسط این بنیاد ساخته شده است.
احیای صنایع دستی منسوخ شده
شهرکرد- ایرنا: مدیر کل حمایت از تولیدات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از اجرای طرح این سازمان برای احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی خبر داد.
کامران سبزه‌میدانی در دیدار با جمعی از صنعتگران صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون رشته‌های نمدمالی، چاپ قلمکار و لاک‌تراشی در برخی استان‌های کشور احیا شده است.
وی ادامه داد: برخی صنایع دستی در استان‌های کشور نظیر قفل‌سازی، شیشه‌گری فوتی، رفوگری، چهل تکه‌‌دوزی،  پلاس‌بافی و حجاری سنتی منسوخ شده است.
وی تاکید کرد: مستندسازی، خریداری و نگهداری نمونه‌های قدیمی، شناسایی اساتید فن و جذب علاقه‌مندان از راهکارهای احیای رشته‌های منسوخ شده یا در حال منسوخ شدن صنایع دستی است.
وی با تاکید بر لزوم قرار گرفتن کالای ایرانی بویژه صنایع دستی در سبد خرید خانوار، اظهار کرد: لازم است برای تحقق این هدف نیز، تولیدات صنایع دستی براساس نیاز مردم تهیه شده و برندسازی شود.