kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

30 پارک موزه در استان‌های کشور احداث می‌شود

معاون مهندسی و امور یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: 6 پارک موزه و مجموعه فرهنگی هنری دفاع مقدس سال آینده در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
سرتیپ «محمد ناظر» در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان افزود: این پارک‌موزه‌ها در استان‌های مختلف از جمله اصفهان، آذربایجان غربی (ارومیه)، آذربایجان شرقی (تبریز) و یزد با 70 تا 80 درصد پیشرفت در حال ساخت است.
وی گفت: تلاش بر این است تا کارهای عمرانی این مراکز در سال 93 به اتمام برسد و در صورت نداشتن مشکل اعتباری در سال 94 مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
ناظر از در دست ساخت بودن 30 پارک موزه در 30 استان کشور خبر داد و گفت: تاکنون این پارک‌موزه‌ها در تهران، همدان و کرمان به بهره‌برداری رسیده‌اند.
معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشرفت پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان را نیز بسیار مطلوب خواند و گفت: این پارک موزه در نظر است حداکثر تا هفته دفاع مقدس سال 94 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با بیان این که در سفر تاریخی رهبر فرزانه انقلاب برای ساخت این مجموعه 76 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت گفت: تمام این رقم جذب و محقق شده است.
ناظر با تاکید بر این که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به پارک موزه‌های دفاع مقدس دارند گفت: برای تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان نیز 90‌میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته که 63 میلیارد ریال آن از طریق دفتر رهبر معظم انقلاب و بقیه از اعتبارات استانی و ردیف‌های ملی تامین می‌شود.
پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان با قریب 70 درصد پیشرفت تاکنون 130 میلیارد ریال صرف احداث آن شده و تکمیل آن نیازمند 110‌میلیارد ریال دیگر است.