kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

فعالیت تجاری مرزهای خسروی و پرویزخان در تعطیلات عید فطر متوقف نمی‌شود

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصر‌شیرین گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان در تعطیلات دو روزه عید سعید فطر فعال است و مبادلات اقتصادی و فعالیت‌های تجاری در این مرزها طبق روال سابق انجام می‌شود.
«نعمت‌الله نازپرورده» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حکومت اقلیم کردستان عراق به مناسبت عید سعید فطر یک هفته و حکومت مرکزی عراق نیز 9 روز را تعطیل اعلام کرده‌اند.
وی تصریح کرد: تجار ایرانی فعال در این مرزها در ایام یاد شده می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و در صورت آمادگی تجار و پیله‌وران عراقی و حضور گمرک و پایانه‌ عراق در این مرزها، صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی بدون وقفه انجام خواهد شد.
نازپرورده با بیان این که تردد مسافر از این دو مرز بدون وقفه انجام می‌شود، گفت: در ایام تعطیلات دو روزه عید سعید فطر دستگاه‌های اداری مستقر در مرز باز هستند و وظایف خود را انجام می‌دهند.
وی همچنین از ترانزیت سوخت عراق به کشورمان از مرز پرویزخان اشاره کرد و یادآور شد: طبق توافقی که با طرف عراقی انجام شده 6 هزار و 500 دستگاه تانکر سوخت‌رسان در مدت 10 روز کاری (از سه‌شنبه هفته گذشته) وارد کشور می‌شوند و این روند در تعطیلات عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی پرویزخان و بیش از 300 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می‌شود.