kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
امام جمعه قم:

راه حل بحران فلسطین نابودی اسرائيل است

امام جمعه قم با اشاره به جنایات وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: راه حل پایان بحران فلسطین نابودی اسرائيل است که با برگزاری یک رفراندم از صاحبان اصلی آن سرزمین محقق خواهد شد.

قم - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: سازمان‌های بین‌المللی و نیز استکبار جهانی که مدام از حقوق بشر و دموکراسی سخن می‌گویند در حوادث فلسطین چشم خود را بسته‌اند و شعارهای دروغین خود را فراموش کرده‌اند.
وی با بیان اینکه فاجعه غزه یک فاجعه انسانی است و نه یک موضوع سیاسی یا فرقه‌ای و مذهبی، خاطرنشان کرد: چرا سازمان‌های بین‌‌المللی به‌ویژه سازمان ملل و شورای امنیت وقیحانه سکوت کرده‌اند و گویی گرد مرگ بر آنها پاشیده شده است.
سعیدی با انتقاد از سکوت مرگبار علمای وهابی و سعودی در مقابل نسل‌کشی مسلمانان در غزه گفت: کسانی‌ که برای کشتن مسلمانان و ریختن خون برادران مسلمان خود فتوا صادر می‌کردند چرا اینک سکوت اختیار کرده‌اند؟!
خطیب جمعه قم با اشاره به ممنوع‌ اعلام شدن شرکت در راهپیمایی روز قدس توسط داعش اظهار داشت: گروهکی که همانند صهیونیست‌ها کودکان و زنان را می‌کشند و با سر کودکان فوتبال بازی می‌کنند نشان دادند که عامل اسرائیل و صهیونیست‌ها هستند.
وی افزود: داعشی‌ها دقیقا در کشورها و سرزمین‌هایی حضور پیدا کرده‌اند و دست به ناامنی و قتل و غارت می‌زنند که در دو نقشه صهیونیست‌‌ها یعنی از نیل تا فرات قرار دارند یعنی سرزمین‌هایی که صهیونیست‌ها برای بلعیدن آن نقشه کشیده‌اند.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تمجید از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط امام خمینی(ره) تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی با نامگذاری این روز مقدمه سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائيل را فراهم آورد و دور نخواهد بود روزی که این شعار محقق و رژیم صهیونیستی برای همیشه ساقط و نابود شود.
امام جمعه قم با اشاره به سکوت سران کشورهای اسلامی و عدم اجازه به امت اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: ملت‌ها خود باید آستین همت بالا بزنند و به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند.
وی در پایان از حضور چشمگیر مردم اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ علی‌رغم گرمای 40 درجه و با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: یقینا این حضور خیره‌کننده روحی تازه در کالبد مقاومت خواهد دمید و به همان اندازه بر تن مستکبرین و صهیونیست‌ها لرزه خواهد انداخت.