kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
علی لاریجانی:

ایران تکنولوژی تولید سلاح را به مقاومت فلسطین آموزش داده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز واقعی مردم فلسطین در دفاع از خویش تصریح کرد که ایران در گذشته نیاز مقاومت فلسطین به فناوری تولید سلاح را برطرف کرده است.


علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم درباره این ادعا که موشک‌های مقاومت ساخت ایران است، گفت: فلسطین یک سری نیازهای واقعی دارد و گاهی هم اجلاس‌هایی که در سطح جهانی تشکیل می‌شود درباره چیزهایی صحبت می‌کنند که ربطی به وضع فعلی فلسطین ندارد.
وی گفت: «ما در این که باید به مردم غزه همه‌گونه کمک کنیم تردیدی نداریم؛ الان مبارزان غزه از توانمندی خوبی برخوردارند و سلاح مورد نیاز خود را تامین می‌کنند البته آنها زمانی نیازمند تکنولوژی تولید سلاح بودند که ما این تکنولوژی را به آنها دادیم.»
لاریجانی با اشاره به این که کشورهای عربی و اسلامی هم سلاح دارند و هم امکانات مادی بسیار غنی مانند نفت و گاز، اما هیچ کمکی به فلسطین نمی‌کنند، بر وظیفه اسلامی برای کمک‌رسانی به مردم فلسطین و تلاش و کوشش مجلس شورای اسلامی در این جهت تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که «اگر مسلمانان دنیا هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد»، بیان کرد: این سخن تمثیلی است از این که مسلمان‌ها همه توان خود را به میدان نمی‌آورند و حاشیه‌پردازی‌های بیهوده می‌کنند؛ اما باید به نیاز واقعی مردم فلسطین دقت شود که همان دفاع از خویش است و برای آنها شرایطی فراهم شود که موقع هجوم صهیونیست‌ها اجازه ندهند که انواع سلاح‌ها را بر روی آنها آزمایش کنند؛ پس آنها نیاز به سلاح و امکانات مادی دارند تا بتوانند با آن زندگی کنند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مدارس شهر غزه را مصداق جنایت جنگی دانست.
لاریجانی تاکید کرد: کمک چندصد میلیون دلاری واشنگتن به صهیونیست‌ها، نشانگر آن است که آمریکا برای یک رژیم جنایتکار جنگی جایزه تعیین می‌کند و در برابر جنایت بیشتر، پول افزونتری پرداخت می‌کند.
به گزارش فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ علیه فلسطینی‌ها، افزود: یک روی جنگ علیه غزه مقاوم حملات علنی رژیم صهیونیستی به منازل، بازار، بیمارستان‌ها و مدارس است و بعد دیگر آن محاصره این منطقه است که مردم را از دارو، غذا و بسیاری از مایحتاج زندگی محروم کرده و مجروحان و بیماران قادر به خروج از غزه برای مداوا نیستند.
علی لاریجانی با اشاره به اینکه در جنگی دیگر نمی‌گذارند مسلمانان با هم باشند و برای حمایت از فلسطین در یک صف قرار گیرند، افزود: دشمنان اسلام در جنگی دیگر عده‌ای تندرو و کم‌عقل را در برخی کشورهای اسلامی به جان مردم انداخته‌اند تا به جای اینکه سلاحشان به سوی دشمن نشانه رود داخل خانواده مسلمان شلیک شود که این امر فرسایش توان و نیروی مسلمانان را به دنبال دارد.