kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

گاردین: وضعیت کودکان در انگلیس بدتر از یمن و سودان است

یک روزنامه انگلیسی طی گزارشی در‌باره وضعیت کودکان در این کشور، نوشت که بر اساس تحقیقات «بنیاد حقوق کودک»، انگلیس از لحاظ شاخص‌های حقوق کودکان، جایگاهی بدتر از یمن و سودان دارد.



بر اساس یک تحقیق جدید جهانی، تعلیق برنامه واکسیناسیون، بسته شدن مدارس و افزایش خشونت‌های خانگی در جریان قرنطینه کرونا، احتمالاً یک دهه پیشرفت برای کودکان را از مسیر اصلی منحرف کرده است. به نوشته روزنامه گاردین، بنیاد حقوق کودک روز سه شنبه رتبه بندی سالانه خود را درباره حقوق کودکان در ۱۸۲ کشور را منتشر کرد که بر اساس آن، انگلیس بدترین تنزل جایگاه را دارد و در مقام صد و شصت و نهمی، پس از سودان، عراق، عربستان و یمن قرار گرفته است. به گزارش ایسنا از گاردین، رفتار بد انگلیس با کودکان کولی به شدت مورد انتقاد است و استراتژی ضد تروریسم این کشور موسوم به «پیشگیری» نیز تأثیر بدی بر کودکان مسلمان گذاشته است.
همچنین رتبه استرالیا به دلیل رفتار ضعیف با پناهجویان وکودکان مهاجر و رفتار تبعیض‌آمیز با جوانان بومی که بر حقوق آموزش و درمان آنها اثر گذاشته، در سال گذشته از ۱۹ به ۱۳۵ رسید. بر اساس این گزارش، جمهوری چاد بدترین جایگاه را دارد و پس از آن افغانستان و سیرالئون با بدترین نتایج در مقام دوم و سوم انتهای این فهرست هستند.
باید افزود، بر اساس داده‌های سازمان ملل و شواهد جمع‌آوری شده از سوی کمیته حقوق کودکان سازمان ملل کشورها در این فهرست رده‌بندی شده‌اند. این شواهد بر اساس 5 حوزه شامل بهداشت، آموزش و توانمند‌سازی محیط برای ارتقای حقوق کودکان ارزیابی شده‌اند.