kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

موسسه رازی برای انجام پژوهش کرونا اعلام آمادگی کرد

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اعلام کرد که این مجموعه آمادگی لازم برای انجام تحقیقات علمی درخصوص راه‌های پیشگیری و درمان کرونا ویروس را دارد.

محمدحسین فلاح‌آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این موسسه آمادگی دارد در سه زمینه در حوزه کرونا ویروس فعالیت‌های تحقیقاتی انجام دهد، افزود: با توجه به وجود آزمایشگاه‌های مجهز در موسسه رازی و متخصصان باتجربه، امکان انجام تحقیقات در مورد کرونا ویروس در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی، بررسی بیماری در حیوانات به‌عنوان مخزن و مطالعات پاتوبیولوژی ویروس و امکان‌سنجی تولید واکسن در این موسسه وجود دارد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از بخش‌هایی که موسسه رازی آمادگی دارد در آن ورود کند، مطالعات امکان‌سنجی استفاده از سرم‌های افراد بهبودیافته برای مبتلایانی است که حال وخیم دارند.
فلاح‌آبادی با اشاره به اینکه آمادگی موسسه رازی به‌صورت کتبی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده، خاطر نشان کرد: این موسسه در صورت موافقت وزارتخانه، به‌صورت کامل آماده است توانمندی و امکانات خود را درخصوص این ویروس تنفسی به کار گیرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال این ویروس از حیوان به انسان گفت: با توجه به اینکه در کشور ما انتقال فرد به فرد ویروس کرونا بررسی شده، هنوز مطالعه‌ای در مورد اینکه چه حیواناتی ممکن است به‌عنوان مخزن این ویروس باشند انجام نشده، اما موسسه رازی نیز در این زمینه این آمادگی را دارد که مطالعاتی درباره حیوانات مخزن کرونا ویروس را با همکاری سازمان دامپزشکی آغاز کند.
بیماری کرونا ویروس که از چندی پیش در استان البرز موارد مثبت آن مشاهده شده طبق آمار رسمی تاکنون سه نفر در این استان را مبتلا کرده که از این تعداد یک نفر جان باخت.