kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

سیل ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت وارد کرد

استاندار لرستان گفت: سیل اسفندماه دوهزارو ۱۰۰میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت وارد کرد.

سید موسی خادمی، افزود: سیل اسفندماه قابل مقایسه با سیل فروردین ماه بود بطوریکه که تمام شهرستان‌های استان را درگیر کرد اما به دلیل فراهم کردن مقدمات و تخلیه منازل در مناطق پرخطر میزان خسارات بویژه در حوزه مردمی کاهش یافت.
وی با‌اشاره به اینکه در برخی نقاط که زیرساخت‌ها تکمیل نشده بود خسارت وارد شد اضافه کرد: طبق برآورد اولیه میزان خسارات سیل اسفندماه لرستان ۲هزارو ۱۰۰میلیارد تومان می‌باشد.
وی ادامه داد: برق ۳۷ روستا قطع شد که در این راستا مشکل ۳۶روستا برطرف شد، همچنین آب آشامیدنی ۷۶روستا در جریان سیل قطع شد که اکنون آب ۶۰روستا  وصل شده است.
وی بیان کرد: گاز شهر معمولان که براثر سیل قطع شده بود، وصل شد همچنین حدود ۳۷۵نقطه راه روستایی قطع شد که اکنون مشکل ۹۸ نقطه برطرف شده است.
استاندار لرستان گفت: جاده پلدختر-خرم‌آباد را که از قبل مسدود کرده بودیم در چندین نقطه ریزش و بالا آمدن سطح آب گزارش شد و تا به بهره‌برداری رسیدن جاده اصلی باید برای استفاده محلی مرمت شود.
خادمی بیان کرد: سیل یکی از پل‌ها را تخریب کرد که ارتباط روستاها قطع شد همچنین چندین پل موقت هم که تنها به دلیل ارتباط روستاها با یکدیگر بنا شده بود، دچار مشکل شده است.