kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

بازرسی بیش از 300 هزار واحد صنفی در سراسر کشور

واحدهای بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی سراسر کشور در خردادماه سال‌جاری بیش از 333 هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام داده‌اند.
به گزارش ایرنا از اتاق اصناف ایران، بر اساس آمار عملکرد استان‌ها در بخش بازرسی صنوف و برخورد با تخلفات صنفی، 333 هزار و 546 فقره بازرسی از واحدهای صنفی در خردادماه سال جاری انجام شد که 16 هزار و 998 فقره با ارزش 24 میلیارد و 139 میلیون و 542 هزار و 174 ریال منجر به تشکیل پرونده شد؛ که جهت رسیدگی به ادارات تعزیرات حکومتی و سازمانها و ادارات بازرگانی ارجاع شد.
عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب بیشترین تخلفات اعلام شده در بازرسی اصناف است.بر اساس این گزارش، از مجموع 12 هزار و 693 فقره شکایت دریافت شده توسط واحدهای بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف 62 درصد در بخش کالا و 38 درصد در بخش خدمات است که با ارزیابی کارشناسان 12 هزار و 150 فقره قابل پیگیری تشخیص داده شده که جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.
همچنین از مجموع شکایات دریافتی 23 درصد به صورت حضوری، 57 درصد بصورت تلفنی و 20 درصد به صورت کتبی اخذ شده است، ضمن اینکه بیشترین تخلفات در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، مرکبات، گوشت قرمز، صیفی‌جات، تخم‌مرغ، قند و شکر، حبوبات، روغن و مشاورین املاک است.
گزارشات رسیده در مورد برخی اقلام، از سراسر کشور حاکی از آن است که در خردادماه گوشت قرمز، تخم‌مرغ، صیفی‌جات، نهاده‌های دامی، پودر شوینده و لاستیک خودرو با افزایش قیمت چند درصدی روبه‌رو بوده که بیشترین عناوین تخلف هم مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.