kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

حوادث کوتاه از کشور


      
      جاسازی‌ تریاک در معده
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌شهرستان اردستان از کشف‌تریاک از معده پنج قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ غلامرضا ‌هاشمی‌زاده، افزود: مأموران این فرماندهی با کسب اطلاع از عبور قاچاقچیان با کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان خودرویی که با پنج سرنشین در حال حرکت بود را شناسایی و متوقف کردند.
وی با‌ اشاره به عدم کشف مواد مخدر در بازرسی از خودرو گفت: مأموران برای بررسی بیشتر هر پنج سرنشین خودرو را مورد معاینات پزشکی قرار دادند که در نهایت مشخص شد این افراد اقدام به بلعیدن مواد و نگهداری آنها در معده خود کردند.
سرهنگ ‌هاشمی‌زاده، در ادامه به کشف سه کیلوگرم ‌تریاک از معده قاچاقچیان‌ اشاره کرد و گفت: متهمان دستگیر شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
مرگ خاموش
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌ملایر گفت: مرد ۵۱ ساله‌ ملایری بر اثر خفگی ناشی از مسمومیت با گاز، جان خود را از
دست داد.
سرهنگ محمد باقر سلگی، افزود: این مرد برای گرمایش منزل خود از یک اجاق کباب‌پز با شعله زیاد، در حالی که پنجره‌های خانه نیز بسته بود، استفاده کرد که این مسئله سبب مرگ وی در خواب شد.
لازم به یادآوری است، از ابتدای مهرماه امسال تاکنون ۱۹ نفر به علت مسمومیت با گاز co به مراکز درمانی استان منتقل و سه نفر از این افراد، جان خود را از دست داده‌اند.
واژگونی مرگبار خودرو
شیراز- خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی یک سواری رانا در دوراهی کوهمره سرخی شهرستان شیراز، راننده و سرنشین آن در آتش سوختند.
رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: در این حادثه دلخراش، خودروی سواری رانا واژگون و دچار حریق شده بود و هر دو سرنشین آن فوت کردند.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: کارشناسان تخطی از سرعت را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.
تصادف زنجیره‌ای
شهرکرد- خبرنگار کیهان: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور شهرکرد به اصفهان حوالی تونل خبر داد.
محمد حیدری، گفت: در این حادثه یک‌دستگاه کامیون کشنده، مینی‌بوس، پراید و پژو باهم برخورد کردند.
وی ادامه داد: در این حادثه 19 نفر مصدوم شدند که مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه با پنج دستگاه آمبولانس، یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو آمبولانس هلال ‌احمر به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.
دستگیری توزیع‌کننده مواد مخدر
اراک- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی ‌استان مرکزی، از دستگیری سه عامل توزیع مواد مخدر طی عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوه و استان قزوین خبر داد.
سرهنگ یوسف سپهوند، افزود: مأموران پس از اتمام تحقیقات میدانی و هماهنگی با دستگاه قضایی، موفق به شناسایی و متوقف کردن خودروی مظنون به حمل مواد مخدر در یکی از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی شدند.
سپهوند با‌ اشاره به کشف ۸۹ کیلو و ۵۰ گرم ‌تریاک در بازرسی از خودروی توقیفی تصریح کرد: در این عملیات راننده و دوسرنشین دیگر خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.
برخورد مرگبار با شتر
زاهدان- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد خودروی لیفان با یک نفر شتر در مسیر زاهدان به نصرت‌آباد، یک نفر جان باخت.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: این حادثه منجر به فوت یک نفر و جراحت دو نفر از سرنشینان این خودرو شد.
فریبرز راشدی، افزود: مجروحان با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان منتقل شدند.
ریزش معدن ذغالسنگ
کرمان- مهر: رئیس اورژانس کرمان از جان‌باختن یک کارگر بر اثر ریزش معدن در پابدانا خبر داد.
محمد صابری گفت: فرد فوت شده ۳۵ سال سن داشت که قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داد.
وی گفت: هیچ فرددیگری در این حادثه دچار آسیب نشده و مصدوم نداشتیم.
پلمب نانوایی
کرج- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از پلمب ۲۰ نانوایی  متخلف به علت کم فروشی خبر داد.
علی اکبر مختاری افزود: پس از بازرسی تعدادی از نانوایان در سطح شهر، برای تعداد۲۰  نانوایی به‌علت  تخلف کم‌فروشی نان، پرونده تخلف تشکیل و واحدهای صنفی متخلف پلمب شدند.
وی خاطرنشان کرد: بازرسی مستمر از نانوایی‌های استان در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت.
گفتنی است یکی از نانوایی‌های پلمب شده، پیش از این بنری تحت عنوان دیوار مهربانی نانوایی سنگک در محل نانوایی نصب کرده بود و نان مهربانی توزیع می‌کرد.
جریمه میلیاردی قاچاقچی
اردبیل- ایسنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از رسیدگی و صدور حکم برای نگهداری کالای قاچاق خبر داد.
علی رحیمی‌آذر، اظهار کرد: با گزارش مأموران نیروی انتظامی ‌مبنی بر کشف و ضبط محموله الکل پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.
وی افزود: شعبه دوم تعزیرات استان با توجه به محتویات پرونده و اظهارات متهمین، تخلف را محرز و افراد متخلف را به ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت شش میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
کشف مواد مخدر
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی ‌استان هرمزگان از کشف 250 کیلو ‌تریاک از یک خودرو در شهرستان بندرعباس خبر داد.
سرهنگ «عباسعلی بهدانی فرد» گفت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی فرعی شهرستان بندرعباس به یک‌دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و دستور توقف دادند.
وی افزود: راننده خودرو بدون توجه به فرمان پلیس و علائم هشدار‌دهنده اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و ‌گریز نهایتا خودرو متوقف و در بازرسی از آن 255 کیلو ‌تریاک در کیسه‌های 10 کیلویی کشف شد.