kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
نشست رئیس‌جمهور با جمعی از چهره‌های اصولگرا

روحانی: مشکلات کشور با وحدت قابل حل است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه گروه ها، جناح‌ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون باید زیر چتر واحد در حل مشکلات و رویارویی با مخاطرات و معضلات در کنارهم قرار گیرند .


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر پنج‌شنبه و در دیدار با جمعی از شخصیت‌های اصولگرا با تاکید بر اینکه همه باید برای حل‌و‌فصل مشکلاتی که کشور و نظام را در معرض آسیب قرار می‌دهد دست به دست هم دهیم، اظهارداشت: همه گروه‌ها، جناح‌‌ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون باید زیر چتر واحد در حل مشکلات و رویارویی با مخاطرات و معضلات در کنار هم قرار گیرند.
وی ضرورت بهره‌گیری عملی از سیره و سلوک پیامبر مکرم اسلام و ائمه هدی (ع) در طول 250 سال حیات طیبه آن‌ها را خاطرنشان کرد و گفت: باید تا جایی که می‌توان از اختلافات در داخل کشور کاست و دست در دست هم برای حفاظت از منافع ملی و صیانت از ارزش‌های انقلاب حرکت کرد.
روحانی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا از انشقاق و شکاف‌های اجتماعی در حوزه‌هایی نظیر قومیت، مذهب و جناح‌بندی‌‌ها بکاهیم.
رئیس‌جمهور ضمن انتقاد از برخی دیدگاه‌‌ها که نسبت به هر نوع وحدتی نظر سوء دارند، گفت: نباید غربالی در دست بگیریم که بر اساس آن بیشتر افراد کنار گذاشته شوند و تنها تعداد اندکی حائز شرایط برای ادامه کار باقی بمانند.
وی افزود: برای حل مشکلات بزرگی چون رکود تورمی و ایجاد اشتغال نیاز به حضور همه افراد و گروه ‌ها از جناح ها، اقوام و مذاهب مختلف داریم و همه ما شاهد بودیم که در طول سال‌های دفاع مقدس مردم این مرز و بوم بی توجه به سلیقه، دین و جناح سیاسی در دفاع از کیان کشور و انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه «این اشتباه بزرگی است که دشمن را فقط به دشمن خارجی محدود کنیم»، گفت: نباید دشمنان بزرگ داخلی نظیر رکود تورمی، فساد اداری و بیکاری را از ذهن دور نگه داریم؛ زیرا این دشمنان زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شوند که هیچ جناحی را نمی‌شناسد.
روحانی یادآور شد: دولت یازدهم از همه جناح‌‌ها و گروه‌های سیاسی تشکیل شده است و در یازده ماه گذشته ما هیچگاه در مسیر حل مسایل اساسی کشور میان سلیقه‌های مختلفی که در دولت حضور دارند شاهد اختلاف نبوده‌ایم.
پیش از سخنان رئیس جمهوری غلامعلی حدادعادل، حجت الاسلام ابوترابی فرد، لاله افتخاری، محمدنبی حبیبی، حسین فدایی و حجت الاسلام سبحانی نیا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌هایی صمیمی، بطور جداگانه دیدگاه‌های خود درباره مسایل روز کشور را بیان کردند.
حسین فدایی در این مراسم با بیان اینکه بچه‌های حزب‌اللهی و نیروهای ارزشی بر اساس اعتقاد، باور دینی، ولایت پذیری و عقلانیت خود را حامی دولت می‌دانند، خواستار اتخاذ تدابیری موثر برای جلوگیری از تبدیل شدن رقابت‌های درون گفتمانی گروه‌های سیاسی به رقابت با اصل نظام شد.