kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

کشف 4 تن مواد مخدر در جنوب و شرق کشور

نیروهای انتظامی استان‌های هرمزگان و سیستان‌و‌بلوچستان طی عملیات‌های جداگانه‌ای سه هزار و 951 کیلوگرم انواع مخدر را کشف و ضبط کردند.



فرمانده انتظامي استان هرمزگان از کشف دو هزار و 800 کیلو مواد مخدر در اجرای طرح «اقتدار یک» طی 72ساعت گذشته خبر داد.
سرتیپ «غلامرضا جعفری» گفت: ماموران انتظامي استان علاوه بر کشف مواد مخدر فوق‌الذکر با تلاش شبانه‌روزي و اجراي طرح‌هاي پاک‌سازي نقاط آلوده و ‌اشرافیت اطلاعاتی کامل بر محورهای فرعی و اصلی استان هرمزگان طی 72 ساعت گذشته، 53 دستگاه خودرو سبک و سنگين حامل کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف کردند.
وي افزود: طي اين مدت با تلاش ماموران 3 میلیون و 227هزار نخ سیگار، هزار و 609 دستگاه لوازم خانگی، 317 قلم لوازم خودرویی، 72هزار لیتر سوخت، 230 قلم لوازم آرایشی، 17 تن انواع موارد خوراکی، 317 قطعه لوازم یدکی خودرو، و 3 دستگاه خودرو قاچاق، 38 قلم انواع دارو و 99رأس دام قاچاق کشف شد.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه ارزش ريالي کالاهاي قاچاق مکشوفه 56 ميليارد و 23 ميليون ريال برآورد شده است، ادامه داد: در اين رابطه 77 متهم در بحث حمل و قاچاق کالا دستگير و به مراجع قضائی معرفي شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از انهدام باند حرفه‌ای قاچاق و کشف یک هزار و 151 کیلو گرم تریاک در شهرستان «خاش» خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری، افزود: ماموران انتظامی شهرستان خاش با همکاری تیم‌هایی از پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان با رصد مداوم تحرکات اعضای باند مسلح، بعد از ظهر روز یکشنبه قاچاقچیان را که با یک خودرو تویوتا ۲۰۰۰ و  یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور «سراوان-خاش» در تردد بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی تصریح کرد: سوداگران مرگ که به محض ورود به منطقه کمین تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر با عوامل انتظامی درگیر شدند، پس از روبه‌رو شدن با آتش پر حجم پلیس، ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
وی گفت: در ادامه و با عکس‌العمل سریع جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر 4 نفر از سوداگران مرگ دستگیر و در بازرسی از 2خودرو توقیف شده از آنها، یک تن و 151 کیلو و 676 گرم تریاک
کشف شد.