kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
رئیس کل دادگستری استان تهران‌:

دستگاه قضایی در حفظ اراضی ملی و دولتی بسیار جدی است

رئیس کل دادگستری استان تهران بر تلاش جدی برای کوتاه کردن دست غاصبین از اراضی ملی و برگرداندن آن به بیت‌المال تاکید کرد.




به گزارش میزان، محمدجواد حشمتی در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه اظهار داشت: دستگاه قضایی در حفظ اراضی ملی و دولتی بسیار جدی هست و لازم است کلیه نهاد‌های قانونی با عمل به مسئولیت‌های خود، با قاطعیت برای تحقق این هدف تلاش کنند.
حشمتی گفت: تخریب بنا و قلع و قمع غیرقانونی، آثار روانی سوء در بین آحاد جامعه داشته و خسارات زیادی را در بر دارد. اگر مراجع ذی‌صلاح هر یک به وظایف قانونی خود برای پیشگیری از احداث بنا‌های غیرمجاز و تعدی و تجاوز به اراضی ملی و دولتی عمل کنند، دیگر شاهد چنین تصرفات غیرقانونی نخواهیم بود. البته تلاش جدی برای کوتاه کردن دست غاصبین از اراضی ملی و برگرداندن آن به بیت‌المال، جایگاه خاص خود را خواهد داشت.
وی افزود: حریم شهر تهران از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد و لذا می‌بایست با واگذاری اراضی حریم به افراد حقیقی و حقوقی به شدت برخورد شود. با کمال تأسف با ساخت و ساز‌های غیرقانونی مواجه هستیم و ضرورت دارد همه ارگان‌های ذی‌ربط وارد صحنه شده با قاطعیت تمام به تخریب و قلع و قمع آن بپردازند.
رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم شعبه ویژه‌ای برای این امر مهم در کلیه مراحل دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر در نظر بگیریم.
حشمتی اظهار داشت: واگذاری برخی از اراضی برای موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... آنهم به ثمن بخس معضل دیگری است که می‌طلبد برای حفظ ثروت ملی، موازین قانونی همچون انجام مزایده و سایر تشریفات اداری در مسیر واگذاری‌ها به دقت مراعات شود و در ادامه نیز در راستای استفاده بهینه از این اراضی، نظارت مستمر و پیوسته اعمال گردد.