kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

رسوایی مالی- اخلاقی برای بانک استرالیایی

نهاد دیده‌بان مالی استرالیا دومین بانک بزرگ این کشور را متهم به نادیده گرفتن قوانین ضدپولشویی با هدف کودک‌آزاری در فیلیپین و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا کرد.

 

به گزارش ایرنا، سیدنی مورنینگ هرالد دیروز گزارش داد: بانک «وستپک» با زیرپا گذاشتن قوانین مقابله با پولشویی از مخاطراتی مانند سوءاستفاده جنسی از کودکان در فیلیپین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا اطلاع داشت اما اقدامی ‌دراین زمینه انجام نداد.
بسیاری از تراکنش‌های دومین بانک بزرگ استرالیا در کشورهای با ریسک بالا در جنوب شرق آسیا در سال‌های ۱۸-۲۰۱۳ برای سوءاستفاده جنسی از کودکان انجام شده بود.
دیده‌بان جرایم مالی استرالیا با انتشار گزارشی در این زمینه در یک دادگاه محلی، وستپک را متهم به فراهم کردن خدمات بانکی برای مجرمان و متهمان سوءاستفاده جنسی از کودکان در کشورهایی مانند فیلیپین کرد.
این نهاد دیده‌بان درصدد جریمه کردن وستپک در بالاترین میزان برای هر تراکنش مالی تا سقف ۲۱ میلیون دلار استرالیا (۱۴ میلیون دلار آمریکا) به اتهام نقض قوانین ضدپولشویی دراین کشورهاست که در صورت تحقق این بانک متحمل بالاترین جرایم مالی خواهد شد.
فیلیپین یکی از مقاصد مجرمان و سوءاستفاده‌ کنندگان جنسی به روش سایبر است که اهداف آنان را عمدتاً کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهد.