kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
عضو کمیسیون امنیت ملی:

ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد خواسته غربی‌‌ها از ایران این است که غنی‌سازی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند، گفت: بدون شک ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود.

عباسعلی منصوری در خصوص مذاکرات اخیر ایران با 1+5 اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که در این دوره از مذاکرات در وین روی جزئیات برنامه هسته‌ای ایران بحث می‌شود و موارد فنی و حقوقی مد نظر قرار می‌گیرد. برای رسیدن به یک توافق نهایی باید اعتماد متقابل بین طرفین به وجود آید تا فاصله‌‌ها و شکاف‌های موجود از بین برود.
وی افزود: بدیهی است که یک تفاهم‌نامه نیاز به نزدیکی دیدگاه‌‌ها دارد و فعلا اختلاف نظرات پابرجاست و بعید به نظر می‌رسد که در تیرماه توافق نهایی صورت بگیرد.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح‌ کرد: به نظر می‌رسد خواسته غربی‌‌ها از ایران این است که غنی‌سازی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند و تعداد سانتریفیوژ‌ها نیز کم و تحقیقات هسته‌ای دانشمندان ایرانی متوقف شود. بدون شک ایران منابع ملی خود را در نظر می‌گیرد و زیر بار حرف زور نمی‌رود.
منصوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چارچوب‌های ارزشی نظام را حفظ می‌کند چرا که افراد تیم مذاکره‌کننده ایران اسلامی افرادی متدین و دوست‌دار نظام هستند، پس باید خوش‌بین باشیم.