kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۰۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    حوادث مرگبار
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: دو نفر بر اثر واژگونی خودروی پژو و سقوط از ارتفاع در ساری جان باختند.
سرهنگ صفرپور، افزود: یک خودروی پژو با چهار سرنشین در محور ساری به نکا به دلایل نامعلومی ‌از مسیر خود منحرف و واژگونی شد و راننده این خودرو به علت شدت صدمات و جراحات وارده در دم جان باخت و سه نفر از سرنشین دیگر این خودرو مجروح شده و با حضور عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند. وی اضافه کرد: همچنین در حادثه‌ای دیگر مرد 59 ساله‌ای در حین کار در منطقه هولار از پشت‌بام منزل مسکونی خود سقوط و به علت شدت جراحات و صدمات وارده در دم جان باخت.
کشف ارز دیجیتال
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 47 دستگاه استخراج ارز الکترونیکی در همدان خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح گفت: شخصی در یک واحد مرغداری متروکه اقدام به نصب و راه‌اندازی تعدادی دستگاه بیت کوین برای استخراج ارز دیجیتال کرده بود که پلیس پس از اطلاع برای وی تشکیل پرونده داد و وی را به تعزیرات حکومتی معرفی کرد. وی اضافه کرد: از بررسی محل متهم علاوه بر 47 دستگاه ارز دیجیتال یک دستگاه مودم، دو دستگاه دی. وی. آر به ارزش تقریبی هشت میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
دستگیری کلاهبردار
سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یکی از شهروندان به پلیس گفت: پس از سفارش لباس از طریق فروشگاه اینستاگرامی ‌و واریز اینترنتی دو میلیون ریال به‌حساب فروشنده نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه وی پاسخگو نبوده و پس از مدتی صفحه خود را حذف کرده است.  پس از دریافت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده با انجام تحقیقات صورت گرفته عاملان کلاهبرداری که مرد جوان و همسرش بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیرشدند.
سرهنگ مرتضوی افزود: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان مشخص شد مرد جوان با راه‌اندازی صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغ پوشاک به بهانه فروش با همکاری همسرش که بازاریابی و تبلیغ این صفحه را بر عهده داشته مشتریان را به پرداخت هزینه به‌حساب بانکی ملزم می‌کردند ولی هیچ کالایی را تحویل مشتری نمی‌دادند.
سانحه رانندگی مرگبار
شهرکرد- ایسنا: مسئول روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری گفت: حادثه رانندگی در استان چهار مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت.
محسن ابراهیمی ‌اظهار کرد: برخورد خودرو پیکان و موتورسیکلت  در محور شهرکرد به شلمزار حوالی بهرام‌آباد چهار مصدوم و یک فوتی داشت.
وی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس  مصدومان توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل و متوفی به سردخانه انتقال داده شد.
قاچاق سنگ معدن
کرمان- مهر: فرمانده انتظامی ارزوئیه از کشف سنگ معدنی قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ مهدی پورامینایی، گفت: مأموران پاسگاه انتظامی صوغان در اجرای طرح امنیت اجتماعی محل دپوی سنگ معدنی را در یکی از بخشهای روستا شناسایی کردند. وی افزود: مأموران انتظامی پس از بازدید از محل مقدار ۲۱ تن سنگ معدنی قاچاق دپو شده را کشف کردند.
فرمانده انتظامی ارزوئیه تصریح کرد: سنگ‌های مکشوفه طی هماهنگی قضایی تحویل عوامل معدن شد که بررسی‌های لازم برای شناسایی عامل این اقدام ادامه دارد.
انهدام باند سرقت
خرمشهر- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر گفت: با تلاش مأموران آگاهی و کلانتری ۱۱ خرمشهر باند سرقت کولر از منازل مردم در خرمشهر منهدم و اعضای آن دستگیر شدند.
سرهنگ ‌ترکارانی، افزود: چهار دستگاه کولر دوتیکه، ۹ عدد فن کولر، ۱۶ عدد موتور کولر و یک قبضه سلاح غیرمجاز نیز از سارقان کشف و ضبط شد.
انتقال مواد مخدر در پوشش خوراک دام
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های البرز و خراسان جنوبی 599 کیلو و 500 گرم مواد روانگردان شیشه، مرفین و سایر مواد مخدراز یک کامیون حامل سبوس و خوراک دام در محور زاهدان - خراسان جنوبی کشف شد.
سرتیپ «عباسعلی محمدیان»افزود: در پي اقدامات اطلاعاتي پليس مشخص شد، فردی مقادیری مواد روانگردان شیشه را از استان‌های شرقی کشور خریداری کرده و به وسیله یک دستگاه کامیون در پوشش محموله تجاری و خوراک دام قصد انتقال به استان خراسان جنوبی را دارد.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: بلافاصله موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی اطلاع داده شد و اکيپی از مأموران با پشتيباني و هدايت اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محور زاهدان- خراسان جنوبی اعزام و در نهایت خودرو کامیون به همراه یک دستگاه خودرو پژو 405 که به‌عنوان اسکورت  خودرو حامل مواد مخدر بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو خودرو متوقف و راننده‌های آن دستگیر شدند.
قاچاق قطعات خودرو
ارومیه- ایلنا: سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی از کشف سه میلیارد ریال قطعه خودروی قاچاق توسط مأموران هنگ مرزی پیرانشهر در پایانه مرزی تمرچین خبر داد.
فردین پیری، اظهار کرد: مأموران کنترل مرز تمرچین پیرانشهر، حین کنترل خودروهای در حال ورود به کشور، به پنج دستگاه خودروی سواری مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.وی افزود: مرزبانان پس از متوقف‌کردن خودروها به بازرسی از آنها پرداختند و توانستند 86 قطعه لوازم خودرویی سنگین قاچاق را کشف کنند. وی اضافه کرد: در این رابطه پنج متهم دستگیر و پنج دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
برخورد اتوبوس با پرايد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان سبزوار از برخورد اتوبوس مسافربري با سواري پرايد با یک كشته و سه مصدوم خبر داد.
سرهنگ «حسين بيات مختاري»، گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، در این حادثه راننده و دو نفر از سرنشينان پرايد مصدوم كه توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند اما يكي از مجروحان متأسفانه در صحنه تصادف فوت کرده است. وی اضافه کرد: علت حادثه توسط کارشناس پلیس راه در دست بررسي است،
قاچاق چوب جنگلي
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: مأموران پاسگاه انتظامی دودانگه در حین گشت‌زنی حوزه استحفاظي به یک وانت نیسان حامل چوب مشکوک و پس از متوقف کردن خودرو و دستگیری راننده در بازرسی از خودروی متهم چهار هزار کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق که متهم آن را به‌صورت غير قانوني از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند. سرهنگ ناصر صفرپور، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
دام قاچاق به کشتارگاه رفت
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: عوامل این نیرو موفق به کشف تعدادی گوسفند قاچاق و بدون مجوز در این استان شدند. سرهنگ رضا زارعی اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی قصد دارد محموله‌ای از دام زنده را به‌صورت قاچاق با یک دستگاه کامیون کشنده ‌ترانزیتی در یکی از مناطق شهر همدان بارگیری کند، بررسی موضوع در دستور مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با حضور مأموران در محل یاد شده، یک دستگاه کامیون کشنده مشاهده که در بازرسی از آن ۱۳۲ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز به ارزش دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد. رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: دام کشف شده تحویل کشتارگاه صنعتی همدان شد همچنین دو متهم این پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
حمل ‌تریاک
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای از شرق کشور به وسیله کامیون است که بلافاصله وارد عمل شدند. سرهنگ غلامحسین صفری، افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد این خودرو وارد استان «کرمان» شده که بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر آن استان اعلام شد.
سرهنگ صفری تصریح کرد: کامیون این سوداگر مرگ توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان «کرمان» شناسایی و متوقف شد که در بازرسی از آن مقدار ۲۶۴ کیلو و ۸۰۰ گرم ‌تریاک کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.