kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

مصرف مواد مخدر در کشور روزانه 10 قربانی می‌گیرد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با هشدار نسبت به ورود ماده مخدر شیشه جدید از افغانستان به ایران ،گفت: مصرف مواد مخدر در کشور روزانه 10 قربانی می‌گیرد.



به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، سعید منتظرالمهدی روز گذشته در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد، اظهار داشت: سالانه ۴۵۰ هزار نفر و در ایران روزانه ۱۰ نفر به سبب مصرف موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند.
منتظرالمهدی با رتبه‌بندی مصرف مواد مخدر گفت: تریاک با ۶۷ درصد و بعد از آن حشیش و گل و... با ۱۲ درصد و شیشه ۸ درصد و هروئین ۴ درصد از مصرف موادمخدر را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با هشدارجدی نسبت به تولید شیشه جدیدی که در افغانستان کشت می‌شود ،تصریح کرد: به دلیل ۱۰ سال مبارزه بی‌امان و برخورد با آشپزخانه‌های تولید شیشه توسط پلیس مقام استفاده شیشه از رتبه دوم پایین آمده و امروز در رده سوم و چهارم نشسته است.
منتظرالمهدی با اعلام اینکه ۹ هزار مرکز درمان‌های سرپایی در کشور داریم و کماکان متادون حرف اول را در زمینه ترک اعتیاد می‌زند و همچنان ایران حرف اول را در زمینه درمان اعتیاد می‌زند، افزود: ۷۰ درصد موادمخدر در همان مرزهای شرقی کشف می‌شود و به کوچه و خیابان‌های ایران نمی‌رسد.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی دو دهه اخیر شاهد افزایش ۳ هزار و ۳۰۰ درصدی تولید تریاک و زمین کشت در افغانستان بودیم،گفت: بالغ بر ۴۵۰ میلیون نفر در دنیا مصرف‌کننده مواد مخدر هستند که سالیانه ۴۵۰ هزار نفر به سبب سوء مصرف مواد مخدر در دنیا و در ایران روزانه ۱۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و به عبارتی در سال ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.