kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال



  خط قرمز کالدرون روی نام سروش رفیعی و شایان مصلح
سروش رفیعی و شایان مصلح با نظر گابریل کالدرون از لیست پرسپولیس خارج شدند.
این خبر در حالی عصر دیروز اعلام شد که سروش رفیعی و شایان مصلح در تمرین ریکاوری صبح دیروز حضور داشتند و به نظر می‌رسد خبر رسمی پس از تمرین به آنها اعلام شده است. کالدرون تمرین عصر را تعطیل کرد تا بازیکنان در شهر به تفریح بپردازند و البته خبر جدایی سروش و مصلح نیز رسمی اعلام شود.در روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون لیست مازاد قرمزها مطرح بود. باتوجه به جذب امیری و کنعانی زادگان باید 2 بازیکن از لیست خارج می‌شدند اما باتوجه به اینکه پرسپولیس هافبک بازیساز ندارد و پیش‌تر با شایان مصلح نیز تمدید شده بود، انتظار نمی‌رفت که این دو از لیست بیرون بروند.
اما به هر حال شماره 7 و 69 پرسپولیس مدنظر سرمربی آرژانتینی نیستند و باید به فکر تیمی جدید باشند. در پست دفاع چپ باتوجه به حضور نادری و انصاری پرسپولیس مشکلی نخواهد داشت اما در پست پلی میکر، حالا جذب بشار رسن ضروری‌تر از هر زمان دیگری است.حالا در صورتی که یک مهاجم خارجی هم جذب شود، پرسپولیس باید با یک بازیکن بزرگسال دیگر نیز خداحافظی کند. موضوعی که باتوجه به تاکید کالدرون روی مهاجم خارجی به نوعی قطعی به نظر می‌رسد.
سروش در نیم فصل گذشته عملکرد پرنوسانی داشت و مصدومیت او از ناحیه مچ نیز مزید بر علت شد تا آمادگی خود را پیدا نکند. باید دید آیا او فصل بعد را در ایران خواهد بود یا نه و اگر در ایران باشد، آیا به تیمی مدعی می‌پیوندد یا خیر.
اطلاعیه سازمان لیگ درباره زمان آغاز لیگ برتر فوتبال
سازمان لیگ با صدور اطلاعیه‌ای از آمادگی برای آغاز لیگ برتر در صورت مهیا شدن شرایط و الزامات در ورزشگاه‌ها خبر داد.
سازمان لیگ فوتبال در اطلاعیه‌ای راجع به تاریخ آغاز لیگ برتر، این گونه توضیح داد:
۱. با توجه به مصوبات شورای تامین و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره الزامات مربوط به ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر، مباحث مربوطه پیش از این توسط ریاست فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان به استحضار استانداران محترمی که استانشان دارای نماینده در لیگ برتر است رسیده است.
۲. در تعدادی از ورزشگاه‌ها سرعت پیشرفت فرآیند مربوطه شکل مطلوبی داشته است اما برخی ورزشگاه‌ها بر اساس آخرین گزارش‌ها و بازدیدهای صورت گرفته همچنان حائز الزامات مدنظر نیستند.
۳. در صورتی که الزامات مد نظر میزبانی مسابقات در آن دسته از ورزشگاه‌هایی که الزامات در آنها اعمال نشده مهیا نشده باشد، این ورزشگاه‌ها نمی‌توانند میزبان مسابقات باشند و بازی‌هایشان تا اطلاع ثانوی در استان‌های همجوار و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
۴. سازمان لیگ فوتبال آمادگی لازم جهت برگزاری فصل جدید لیگ برتر را در صورت اعمال الزامات تفصیلی ذکر شده دارد.
سکوت عجیب باشگاه استقلال درباره پرونده پروپئیچ
در حالی که مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت پول پروپئیچ به اتمام رسیده اما این باشگاه موضع رسمی‌ بابت تسویه حساب یا غیر آن با این بازیکن نگرفته است.
 پرونده پروپئیچ به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های استقلال در فیفا تبدیل شده است؛ پرونده‌ای که با ۳۰ هزار دلار حل و فصل می‌شد اما با تعلل مدیران باشگاه استقلال به ۴۳۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد. البته این پایان ماجرا نبود و در حالی که امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال و مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال در اواخر سال ۹۷ اعلام کرده بودند که طلب پروپئیچ تسویه شده اما بعدها مشخص شد این اتفاق نیفتاده است.
CAS در حکمی که برای این پرونده صادر کرد، تا روز دوشنبه، ۲۴ تیر به استقلال مهلت داد که طلب پروپئیچ را پرداخت کند اما باشگاه استقلال تاکنون هیچ موضع رسمی‌ای بابت سرنوشت این پرونده نگرفته تا هواداران آبی‌های پایتخت در برزخ قرار بگیرند. نگرانی هواداران استقلال هم بی‌دلیل نیست زیرا در صورتی که مدیران آبی‌های پایتخت با پروپئیچ تسویه حساب نکرده باشند، سرنوشت بدی در انتظار استقلال است و آنها با جریمه‌های احتمالی نظیر محرومیت از نقل و انتقالات یا کسر امتیاز مواجه می‌شوند.باشگاه استقلال در حالی سکوت کرده که اخباری مبنی بر پرداخت پول به پروپئیچ از طریق سفارت ایران در کرواسی وجود دارد و فقط مانده ارسال رسید پرداختی به فیفا تا پرونده این بازیکن اهل کرواسی بسته شود. با این وجود مشخص نیست که باشگاه استقلال تا کی تصمیم به سکوت دارد؛ سکوتی که روح هواداران استقلال را می‌آزارد.
فرکی:اردوی برخی تیم‌ها در خارج از کشور تبعیض است
سرمربی تیم فوتبال پیکان، گفت: عدم اعلام زمان آغاز لیگ نه تنها برای ما بلکه برای همه تیم‌ها باعث سردرگمی شده است.
حسین فرکی سرمربی تیم پیکان درخصوص عدم اعلام تاریخ شروع لیگ، گفت: این مسئله نه تنها برای تیم ما بلکه برای همه تیم‌ها سردرگمی به وجود آورده است و تا این لحظه کسی نمی‌داند که لیگ، چه زمانی آغاز خواهد شد. پیش از این صحبت از شروع لیگ در 10 مرداد بود اما الان از 20 مرداد صحبت می‌شود و این مسئله مربیان را دچار سردرگمی کرده است. ما می‌خواستیم تمریناتمان را از 20 خرداد شروع کنیم اما از اول تیر استارت زدیم و در ادامه بازی‌های تدارکاتی هم انجام دادیم. هفته آینده هم راهی شهر بروجرد خواهیم شد تا دو بازی تدارکاتی برگزار کنیم. فرکی درخصوص برگزاری اردوی خارجی بعضی تیم‌ها در ترکیه گفت: برگزاری اردوی خارجی شامل حال ما نشد و ترجیح دادیم که در داخل کشور اردو برگزار کنیم چرا که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و ما می‌خواستیم از این وضعیت تبعیت کنیم. دیروز در جایی در این باره بحث می‌کردیم و گفتم که حتی تیم‌های شهرستانی که به تهران می‌آیند شاید بیشتر از اردوی خارج از کشور هزینه کنند چرا که هزینه‌ها بالا رفته است. در این بین برخی از باشگاه‌ها رعایت نمی‌کنند و این تبعیض می‌شود. حالا اسم آن سلیقه است یا قانون نمی‌دانم چرا که ما نه سلیقه را اجرا می‌کنیم و نه به قانون پایبندیم.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*امیرحسین بیات دروازه بان سابق تیم‌های امید پیکان، صنعت نفت و بادران که ۲۱ ساله است و در لیست امید جای می‌گیرد، دیروز پس از مذاکره با ایرج عرب به پرسپولیس پیوست.این دروازه بان جوان در کنار ابوالفضل درویش وند گلر سوم و چهارم پرسپولیس خواهند بود.او دو سال می‌تواند در فهرست زیر ۲۳ سال قرار گیرد.قرارداد او با پرسپولیس سه ساله خواهد بود.
*سایت «buzz.ie» خبر داد که آنتونیو استوکس، مهاجم سابق سلتیک و تراکتورسازی ایران در آستانه امضای قراردادی دو ساله با تیم دسته اولی آدنا دمیر اسپور ترکیه قرار دارد.استوکس 23 بازی برای تراکتورسازی انجام داده و در این بازی‌ها 11 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. استوکس بعد از اختلافی که باشگاه تراکتور بر سر دستمزد پیدا کرد از این تیم جدا شد.
* ابیا بووی باکر، مدافع نیجریه‌ای با قراردادی دو ساله به تیم فوتبال ذوب‌آهن پیوست. سبزپوشان اصفهان برای جانشینی اوساگونا، با یک مهاجم نیجریه‌ای مذاکره کرده‌اند و احتمالاً خرید بعدی آنها باز هم یک نیجریه‌ای است.