kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

اخبار کوتاه از فوتبال



حذف عجیب لیگ برتر ایران از فهرست سایت AFC
در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بخشی درباره طبقه بندی لیگ‌های آسیایی وجود دارد که بر مبنای این طبقه بندی سهمیه هر کشور برای حضور در لیگ قهرمانان مشخص می‌شود. با مراجعه به این بخش، نام ایران حذف شده و تنها لیگی که در آن وجود ندارد لیگ ایران است و اسامی تیم‌های دیگر آسیا در این طبقه بندی دیده می‌شود.
بعد از این اتفاق زمزمه‌هایی مبنی بر تعلیق فوتبال ایران مطرح شد اما فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «با توجه به مشکل ایجاد شده در صفحه رنکینگ AFC طی تماسی از سوی دپارتمان امور بین‌الملل با راوی کومار – مدیر فدراسیون‌های عضو و اتحادیه‌های منطقه‌ای درخصوص موضوع حذف نام ایران از جدول رنکینگ مسابقات باشگاهی در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری و نامبرده ضمن اظهار تاسف بابت مشکل پیش آمده عنوان کرد: مراتب در دست بررسی است و اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام می‌شود. »
برانکو: مدیرعامل پرسپولیس مقصر اصلی جدایی‌ام بود
سرمربی سابق پرسپولیس در تازه‌ترین صحبت هایش مدعی شده عرب مدیرعامل این باشگاه مقصر اصلی جدایی او از پرسپولیس است.
برانکو ایوانکوویچ در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: پس از آن چهار نامه به باشگاه پرسپولیس ارسال کردم و وقتی دیدم هیچ جوابی نمی‌گیرم بعد از عید نوروز تصمیم گرفتم از پرسپولیس جدا شوم اما به خاطر هواداران و بازیکنان که با جان و دل برای تیم ما بازی می‌کردند تصمیم گرفتم تا پایان فصل بمانم و نامردی نکنم. می‌خواستم بمانم و پس از قهرمانی تیم جدا شوم. وی افزود: بعد از بازی فینال جام حذفی چهارمین نامه را به باشگاه پرسپولیس فرستادم و در آن ۱۵ روز به باشگاه مهلت دادم که به وظیفه‌شان در قبال من و کادر فنی‌ام عمل کنند اما آنها در جواب نامه‌های دستیارانم هیچ پاسخی را ارسال نکردند که این غیر حرفه‌ای بودن آنها را نشان می‌دهد. مدیران حال حاضر باشگاه الان هر روز صحبت از شکایت از من را مطرح می‌کنند چون می‌خواهند خودشان را تبرئه کنند. شما فکر می‌کنید من مقصر هستم؟ پرسپولیس حتی به یک بند از قرارداد من وفادار نبود و به آن عمل نکرد. حالا که این‌طور است از پرسپولیس شکایت می‌کنم و علاوه‌بر مطالباتم، پول فصل آینده‌ام را هم از طریق فیفا می‌گیرم. چون با پرسپولیس یک سال دیگر قرارداد داشتم و حقم است که پولم را بگیرم.
برانکو تصریح کرد: ایرج عرب و مهدی محمدنبی با یکدیگر دعوا داشتند و می‌خواستند مرا به دعوای خودشان وارد کنند اما من اجازه ندادم که قربانی‌ام کنند. بهتر است عرب و نبی دعوای خود را بین خودشان حل‌و فصل کنند و توپ را به زمین من نیندازند. قطعاً ایرج عرب مدیرعامل باشگاه مقصر جدایی من بود. چون آنها نمی‌خواستند مشکل را حل کنند.