kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
سخنگوی قوه‌قضائیه حکم نهایی 12 مجرم اقتصادی را اعلام کرد

محکومیت «حسین هدایتی» به 20 سال حبس، شلاق و رد مال 488 میلیاردی

سخنگوی قوه‌قضائیه حکم نهایی 12 مجرم اقتصادی را اعلام کرد.

به گزارش ميزان، غلامحسين اسماعيلی در سومين نشست خبری با خبرنگاران به بیان برخی احکام صادره از سوی دادگاه‌های ویژه پرداخت و با اشاره به صدور حكم حسين هدايتي در پرونده بانک سرمایه، گفت: بنابر راي صادره از دادگاه ويژه مبارزه با جرايم اقتصادي، حسين هدايتي به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادي و پولي كشور از طريق تحصيل مال نامشروع، به تحمل 20 سال حبس، محروميت دائم از بكارگيري در خدمات دولتي و رد مال معادل ٤ هزار و ٨٨٩ ميليارد و ٣٩٥ ميليون ريال (488 میلیارد تومان) به نفع بانك سرمايه و تحمل ٧٤ ضربه شلاق در انظار عمومی محكوم شد.
اسماعيلی در ادامه سایر احکام متهمان این پرونده را بدین شرح اعلام کرد: «سيد مهدي موسوي نژاد» به جرم مشاركت در اخلال در نظام اقتصادي كشور به تحمل ١٥ سال حبس، محروميت دائم از مشاغل دولتي و استرداد ٩٣٠ ميليارد ريال در حق بانك سرمايه و ٧٤ ضربه شلاق در انظار عمومي محكوم شد. «علي اكبر يقيني» به جرم معاونت در اخلال نظام اقتصادي به تحمل ١٠ سال حبس، محروميت دائم از بكارگيري در مشاغل دولتي و «مجتبي كيان پيشه» به جرم معاونت اخلال در نظام اقتصادي به تحمل پنج سال حبس محكوم شدند. وي افزود: در دادنامه‌هاي صادره ديگر، «محمد محسني آهويي» به جرم اخلال در نظام ارزي كشور به تحمل 10 سال حبس، ضبط ارزهاي مكشوفه و ٥٠٠ ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شده است. «محمدحسين عابديني نژاد» به جرم اختلاس به تحمل چهار سال حبس و انفصال دائم از مشاغل دولتي و استرداد يك‌هزار و ٣٧٤ ميليارد و ٦٤٠ ميليون و ٧٢٢ تومان در حق صندوق دولت محكوم شده است.  «جهانگير حجتي نجف آبادي» فرزند محمدرضا، به جرم اخلال در نظام اقتصادي به تحمل سه سال حبس و پرداخت جزاي نقدي مجموعا
١١ ميليارد و ٨٨ ميليون و ٧٠٠ هزار ريال در حق 31 نفر از شكات محكوم شده است. «سيدحميدرضا رضوي» فرزند سيدمرتضي به جرم اخلال در نظام اقتصادي از طريق خريد و فروش ارز بدون مجوز به تحمل سه سال حبس و ضبط ارزهاي مكشوفه محكوم گرديد. همچنین «سيدرضا ميري» فرزند غلامرضا، «نويد محمدي» فرزند غلامرضا، «هادي ولي‌اللهي» فرزند حسين و «سيدناصر نظيفي» فرزند سيدجبار به جرم اخلال در نظام ارزي كشور به تحمل سه سال حبس و ضبط ارزهاي مكشوفه محكوم شدند.
تعقیب قضایی تخلفات ارزی 5 شرکت
 در واردات کاغذ
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درخصوص تخلفات در زمینه تخصیص ارز گفت: در رابطه با تخصیص ارز در حوزه واردات کاغذ، تاکنون پنج شرکت تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها یا ارز تخصیصی را کامل مصرف نکرده‌اند، یا کاغذ وارداتی را در بازار آزاد فروخته‌اند و یا برای واردات کاغذ ارز گرفتند اما اصلا کاغذ وارد نکردند.
نمایش‌هایی که با تعالیم نفوذی‌ها
 روی صحنه رفت
اسماعیلی درباره دو متهم امنیتی که اخیرا دستگیر شده‌اند، نیز گفت: یکی از این متهمان از عوامل نفوذ فرهنگی دولت انگلیس که تحت تعلیمات سرویس انگلستان آموزش‌هایی را دیده بود. حوزه عملی این فرد حوزه مسائل فرهنگی و به‌ویژه هنر و تئاتر در کشور ما بود. برخی از تئاترهایی که اخیرا با حاشیه‌های بسیاری همراه بودند در زمره تئاترهایی بود که تحت تعلیمات نفوذ این جریان روی صحنه رفته بود. وی افزود: در رابطه با دو نفر جاسوس وابسته به سرویس آمریکا و سرویس عربستان اخیرا احکامی در دادگاه‌های ما صادر شده است.
بازگشت پرونده عراقچی و آقاخان به دادسرا
وی درباره آخرين وضعيت پرونده احمد عراقچي و سالارآقاخان نیز گفت: پرونده به علت نقص از دادگاه به دادسرا برگشته است. دادسرا نیز بعد از دستور مجدد دادگاه تحقيقات خود را تكميل كرد و پرونده در همين هفته به دادگاه ارجاع شد.