kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
یک مسئول خبر داد

وجود ۲ هزار دلال مسکن مهر در پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس با ‌اشاره به تعداد بالای دلالان در شهر پردیس اعلام کرد: می‌توان گفت 2000 دلال سرپایی مسکن مهر در شهر پردیس فعالیت می‌کنند.




به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمهدی هدایت با ‌اشاره به اینکه سه درصد از مسکن مهر کشور در پردیس بارگذاری شده، اما ۹۷ درصد اخبار مسکن مهر در سطح کشور مربوط به شهر پردیس است، اظهار داشت: این آمارها نشان از اهمیت بالای این شهر است، باید به این شهر با نگاه ویژه‌ای به آن توجه شود.
وی با ‌اشاره به اینکه اهتمام ویژه‌ای برای اتمام پروژه مسکن مهر پردیس تا پایان امسال وجود دارد، بیان کرد:‌ در اولین اقدام، موانع جدی مسکن مهر کوزو در فاز ۱۱ را که تعداد آن ۳۳ هزار و ۳۰۰ واحد بودیم را برطرف کردیم، چرا که عملا این موانع باقی می‌ماند، اتمام پروژه به تأخیر می‌افتاد.
مدیرعامل شهر جدید پردیس در مورد مشکلات جامانده‌های مسکن مهر که ثبت‌نام کرده و تخصیص واحد برای آنها صورت نگرفته بود، گفت: در سه ماه گذشته حدود 6400 نفر متقاضی مسکن مهر داشتیم که از سال ۹۱ ثبت‌نام و واریز وجه داشتند، اما واحدی برای آنها تخصیص پیدا نکرده بود، بنابراین با اتفاقات خوبی که ایجاد شد توانستیم ظرفیت خوبی در پردیس ایجاد کنیم و 3300 متقاضی را در این فاز جانمایی کنیم و برای آنها اقدام به احداث واحد خواهیم کرد. هدایت ادامه داد: تا خردادماه 3000 متقاضی دیگر را نیز مشکل‌شان را حل خواهیم کرد.
وی درخصوص واگذاری عرصه گفت: امکانی که دولت برای مالکان مسکن مهر فراهم کرده است مالکان صاحب عرصه و اعیان شوند، اقدام بسیار خوبی است که باعث می‌شود قیمت مسکن مهر در پردیس به قیمت واقعی نزدیک شود.
مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان  اینکه 6500 واحد از فاز ۱۱ اعلام شده است که مردم برای قرارداد پنج برگی خود مراجعه کنند، گفت: متقاضیان و مالکان می‌توانند با تخفیف مناسبی اقدام به خرید عرصه کنند، چرا که هدف مسکن مهر، خانه‌دار مالکان اولیه بوده است، پس ما به دنبال ایجاد راهکارهای مناسب هستیم تا بتوانیم در بحث خرید عرصه به متقاضیان کمک کنیم، مشروط بر اینکه عرصه و ملک واگذار شود و مابه‌التفاوت تخفیفی را برای مالک اولیه بگیریم.
مدیرعامل شهر جدید پردیس ادامه داد: در فاز ۱۱ اگر به صورت نقدی قیمت عرصه پرداخت شود، حدود ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان تخفیف خواهد شد، اما متأسفانه یک تعدادی در گروه‌های فضای مجازی تشکیل شده تا مردم را در این خصوص ناامید کنند و قیمت‌ها را به اندازه‌ای پایین بیاورند تا خودشان بتوانند به راحتی اقدام  به خرید و فروش کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در گران شدن و ارائه قیمت‌های نجومی مسکن مهر در پردیس، دلالان نقش ویژه‌ای داشتند یا خیر، گفت: دلالان زیادی در شهر پردیس وجود دارند به طوری که می‌توان گفت 2000 دلال سرپایی مسکن مهر در شهر پردیس فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در روزهای هفته‌های آینده 5000 واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد، گفت:‌ با توجه به اینکه متروی پردیس در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، قیمت مسکن مهر گران‌تر خواهد شد، پس توصیه ما این است که هیچ کس مسکن مهر خود را نفروشد.