kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

آزادی زندانیان با جعل اسناد

فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر گفت: جاعل حرفه‌ای با جعل اسناد علاوه‌بر اخذ وام از بانک‌ها سه زندانی سابقه‌دار را از زندان آزاد کرد.


قائم شهر- خبرنگارکیهان:

سرهنگ محمدولی مرادی، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با جعل اسناد برای ‌اشخاص اقدام به سوءاستفاده مالی و قضایی در استان مازندران می‌کند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قائم‌شهر قرار گرفت.
وی افزود: این شخص به هویت میثم فیروزمندی بندپی 35 ساله که دارای شش فقره سابقه کیفری است اقدام به جعل اسناد دولتی، مهر و مدارک هویتی ‌اشخاص
می‌کرد.
وی اظهار داشت: با تحقیقات میدانی، پلیس آگاهی محل اختفای متهم در قائم‌شهر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم در محل اقامت خود دستگیر و از او دستگاه‌های مختلف اسکنر، مهر و مدارک هویتی ‌اشخاص و ابزار کار جعل اسناد کشف و ضبط شد.
وی گفت: در بازجویی‌های بعمل آمده متهم اقرار کرد سه متهم زندانی سابقه‌دار از شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قائم‌شهر و شعبه 101 کیفری قائم‌شهر و دادگستری ساری را با جعل و ارائه مدارک مورد نیاز آزاد کرده و با جعل اسناد و مدارک ضمانت اخذ وام به نام ‌اشخاص از بانک‌های مختلف وام دریافت کرده است.
وی در تشریح شگرد جاعل گفت: این متهم، بدواً مدارک هویتی افرادی را که به سرقت رفته بود را از سارقان خریداری و سپس آنها را که از کارمندان ادارات آموزش و پرورش و برق و... بوده جعل می‌کرد.
سرهنگ مرادی تصریح کرد: متهم تاکنون به 18 فقره ضمانت اخذ وام و آزادی زندانیان و مدارک تحصیلی دانشگاهی و چاپ ایران چک‌های تقلبی اعتراف کرده است.
این جاعل حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده تحویل مرجع قضایی شد.