kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
نماینده پارلمان عراق:

ابوبکر بغدادی در صحرای غربی عراق تحت حمایت آمریکاست

یک نماینده پارلمان و عضو ائتلاف «فتح» در بغداد خبر داد که سرکرده داعش تحت حفاظت نیروهای آمریکایی در صحرای غربی عراق به‌سر می‌برد.

«حسن سالم» اعلام کرد: ابوبکر بغدادی هم اکنون در صحرای غربی عراق به سر می‌برد و نیروهای آمریکا از او محافظت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: ابوبکر بغدادی میان عراق و سوریه در حال تردد است و پایگاه نظامی «عین الأسد» آمریکا در الانبار، همه امکانات لازم را برای حمایت از تردد بغدادی فراهم می‌کند.
این نماینده پارلمان عراق ادامه داد: نیروهای آمریکایی بیش از ۳۰۰۰ تروریست عضو داعش را در منطقه «وادی حوران» آموزش‌های لازم را داده و آنها را به استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار منتقل کرده است. به گفته این نماینده پارلمان، آمریکا قصد دارد از این تروریست‌ها برای ایجاد آشوب استفاده کرده و داعش را دوباره فعال کند.
حسن سالم خاطرنشان کرد: حمایت از بغدادی و داعش، به خاطر ترس واشنگتن از تصویب پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای خارجی در پارلمان صورت می‌گیرد.«حاکم الزاملی» یکی از رهبران جریان «صدر» اعلام کرد: برخی طرف‌های خارجی، تروریست‌ها را تحریک می‌کنند تا در عراق دست به عملیات تروریستی می‌زنند.وی افزود: عملیات اخیر گروه‌های تروریستی در زمینه کشتار و ربودن شهروندان عراقی، با حمایت طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد ، چرا که اخیراً در داخل عراق درخواست‌ها برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی افزایش یافته است.
الزاملی تاکید کرد: دولت عراق باید موضع جدی در قبال حضور نظامیان خارجی اتخاذ کرده و مانع آن شود که آمریکا از داعش به عنوان اهرم تهدید علیه عراقی‌ها استفاده کند.
براساس خبرهای منابع اطلاعاتی و سیاسی عراق، آمریکا حدود 3000 داعشی را از سوریه به مناطق صحرایی عراق منتقل کرده است.