kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
اظهارات مهم سفیر سابق آمریکا در ریاض

اجلاس ورشو شکست خورد بن‌سلمان ناپخته است و هیچ درایتی ندارد

سفیر سابق آمریکا در ریاض، از سیاست‌های ولیعهد سعودی انتقاد کرده و گفته واشنگتن برای مقابله با ایران است که، از عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. وی اجلاس ضدایرانی ورشو را هم «شکست خورده» خواند.

«رابرت جردن»، سفیر سابق آمریکا در ریاض در گفت وگو با شبکه الجزیره ضمن اعتراف به این واقعیت که کنفرانس ضدایرانی آمریکا در ورشو لهستان شکست خورده و موفقیتی نداشته است، تاکید کرد که آمریکا برای مقابله با ایران است که، از آل‌سعود، امارات و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.
مهر در این باره به نقل از العالم، نوشته «رابرت جردن تصریح کرد عربستان سعودی و امارات با رژیم صهیونیستی در دشمنی با ایران منافع مشترکی دارند. سعودی‌ها و اماراتی‌ها جنگ در یمن را جنگ نیابتی خود با ایران می‌خوانند، این توصیف خطرناکی است، درست است که ایران حمایت‌هایی از انصارالله داشته ولی هرگز جنگ داخلی در یمن را آغاز نکرده است.»
 وی در مورد بحران ایجاد شده بین عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر نیز گفت به‌رغم اینکه «دونالد ترامپ»، در ابتدا سخنان متناقضی در مورد دوحه می‌گفت ولی الان می‌داند که روابط با قطر مهم است و واشنگتن نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. سفیر سابق آمریکا در ریاض از سیاست‌های ولیعهد سعودی نیز انتقاد کرد و گفت که محمد بن سلمان نشان داده که «ناپخته» است و هیچ حکمت و درایتی ندارد و نمی‌تواند عربستان را اداره کند...سیاست‌های ولیعهد جوان سعودی طی دو سال گذشته شکست خورده و خود او مسئول این سیاست‌های شکست‌خورده است.
افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در «رواندا»
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اما اعلام کرده، این رژیم برای اولین بار سفارت خود در «کیگالی» پایتخت رواندا را بازگشایی کرد و«رونی آدام» اولین سفیر رژیم صهیونیستی در رواندا استوارنامه خود را به وزیر خارجه این کشور تقدیم کرده است. رژیم صهیونیستی تلاش دارد حضور دیپلماتیک خود در قاره آفریقا را افزایش دهد و به همین دلیل می‌گوید روابطی با کشورهای شرق آفریقا به ویژه اوگاندا و کنیا برقرار کرده است. همچنین رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در ژانویه گذشته(دی) به چاد سفر کرد. این در حالی است که همزمان با شدت گرفتن روند عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی، مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با این رژیم را اعلام کردند.
مغرب اما اظهارات نتانیاهو درباره عادی شدن روابط بین دو طرف را «تکذیب» و سفر نتانیاهو به این کشور را هم شایعه خواند!