kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
وزیر خارجه و آخرین سفیر شاه در آمریکا:

کسی که از خارجی‌ها علیه مردم خود پول می‌گیرد خائن است

وزیر خارجه رژیم پهلوی و آخرین سفیر ایران در ایالات متحده طی مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی با بیان اینکه «به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارم» اظهار داشت کسی که از خارجی‌ها علیه مردم خود پول می‌گیرد خائن است.

به گزارش فارس «اردشیر زاهدی» آخرین سفیر رژیم پهلوی در ایالات متحده و داماد محمدرضا پهلوی در مصاحبه‌ای با نشریه «امریکن هرالد تریبیون» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اذعان به دستاوردهای جمهوری اسلامی گفت: اپوزیسیون و هر کسی که از خارجی‌ها علیه مردم خود پول بگیرد، خائن است،
ایرانی‌ها چگونه می‌توانند به آمریکا اعتماد کنند؟!
زاهدی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: آخرین سفیر رژیم پهلوی در ایالات متحده، خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را «بزرگ‌ترین اشتباه» این کشور توصیف کرده و توضیح داد: «امضای یک کشور را آن‌هم به دلیل اینکه رئیس‌جمهور قبلی سیاهپوست بود و من از او خوشم نمی‌آید، بی‌اعتبار کرد. اما این بهانه خوبی برای یک کشور نیست. پس امروز حتی اگر آنها (ایران) بخواهند مذاکره کنند، چگونه می‌توانند خود را مجاب کنند که دفعه بعد نیز (آمریکا) زیر قول خود نمی‌زند؟ معتقدم که آنها (آمریکا) بی‌انصافی و اشتباه می‌کنند. و به نظرم راهی که می‌روند، آسیب زدن به خودشان است.
وی سپس با تمسخر از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید یادکرده و گفت: «او از ایران و ایرانی‌ها متنفر است، این بر کسی پوشیده نیست و بولتون و رودی جولیانی نزدیک‌ترین افراد به رئیس‌جمهور آمریکا هستند. تجارت آنها چیست، از نظر من، هر کسی که برای خارجی‌ها کار کند و خودش را به آنها بفروشد، خائن است.»
زاهدی با خوش‌خیالانه خواندن برنامه‌های اپوزیسیون گفت: آن‌ها پولشان را از چه کسی می‌گیرند؟ چه کسی قرار است از آن‌ها پشتیبانی کند؟ چقدر نیروی نظامی با خود دارند؟ به همین راحتی که نمی‌شود به ایران رفت.
ایران امروز با چهل سال پیش متفاوت است
وزیر خارجه پهلوی در مورد وضعیت کنونی ایران و پیشرفت‌های به دست ‌آمده در چهار دهه گذشته، گفت: «ایران امروز با آنچه ۴۰ سال پیش بود، متفاوت است. ایران امروز حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. اکثریت مردم ایران تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند بخوانند و بنویسند و دوره نخست یا دوم مدرسه را گذرانده‌اند. ۴۰ میلیون نفر از جمعیت، در داخل ایران و دانشگاه‌های خودمان در موضوعات مختلف تحصیل کرده‌اند و رهبران آینده هستند.»
وی ادامه داد: ۳۰ میلیون نفر جمعیت ایران کسانی هستند که، دکتر، فارغ‌التحصیل، رئیس بیمارستان، وزیر، رئیس دانشگاه یا هر چیز دیگری هستند. بسیاری از اینها زنان تحصیل‌کرده هستند، من به این مسئله افتخار می‌کنم، این چیزی است که در این ۴۰ سال گذشته رخ داده است.
زاهدی در پاسخ به سوالی در مورد دشواری‌های اقتصادی پیش روی ایران، با حمایت از جمهوری اسلامی بیان کرد: «آن‌ها در اداره چنین کشور بزرگی با دشواری‌هایی در زمینه اقتصادی و موارد دیگر مواجه هستند. بله من برای آن‌ها مبارزه می‌کنم و برایم مهم نیست که چه کسی حکومت می‌کند... بله، من به آن‌ها احترام می‌گذارم... چراکه آن‌ها طبق یک منطق عمل می‌کنند. و خوب، وقتی این را می‌شنوم آن‌ها را تمجید می‌کنم.»