kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
به دلیل حمایت از کالای ایرانی

وضعیت تولیدکنندگان لوازم خانگی بهتر شده است




رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: به‌دلیل حمایت از کالای ایرانی وضعیت تولیدکنندگان لوازم خانگی بهتر شده است.
فریدون نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار شب عید لوازم خانه و آشپزخانه اظهارداشت: در سال جاری به‌واسطه سیاست‌های حمایتی، تبلیغاتی و عدم واردات کالاهای خارجی وضعیت تولیدکنندگان این محصولات نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را تجربه
کرده است.
وی ادامه داد: در بازار سال جاری فروش تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش حجم سرمایه‌گذاری، کیفیت و تحقیق و توسعه در تولید شود. شرایط در بازار به‌گونه‌ای است که واردکنندگان به‌نام برای تأمین نیاز بازار و گردش کسب‌وکار خود به تولیدکنندگان داخلی سفارش تولید محصولات باکیفیت را ارائه می‌کنند که این عامل، ارتقا کیفیت تولیدات داخلی را به همراه دارد.
رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه با گلایه از نوسان قیمت مواد اولیه تاکید کرد: قیمت مواد اولیه داخلی که در بورس تعیین قیمت می‌شود با نوسان لحظه‌ای ارز به ویژه دلار تغییر می‌کند و در کنار آن با رشد قیمت‌ها، برخی افراد با خریدهای غیرمنطقی و بیش از حد نیاز به گرانی بازار دامن می‌زنند.
نصیری خاطرنشان کرد: می‌توان با همکاری و همیاری یکدیگر از افزایش قیمت بی‌رویه مواد اولیه و محصول نهایی جلوگیری
کرد.
وی بازار شب عید این صنف را مناسب ارزیابی کرد و گفت: متقاضیان این صنف تا به امروز حجم قابل توجهی از نیاز خود را تأمین کرده‌اند و سفارش‌گذاری‌های آینده نیز انجام شده است و با وجود آنکه قیمت برخی از مواد اولیه به‌طور میانگین تا سه برابر رشد کرده است، تولیدکنندگان سعی کردند برای تناسب میان قدرت خرید جامعه و قیمت‌ها تعادل ایجاد
کنند.