kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

اخبار کوتاه از فوتبال



  برانکو: سیدجلال قطعاً تا ۷ روز دیگر آماده می‌شود
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کوتاه آمدن و دست‌کم گرفتن حریف بی‌معناست. برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین دیروز تیم پرسپولیس درباره شرایط تیمش و صعود پاختاکور به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی النصر - پاختاکور را نگاه کردم. به عقیده من پاختاکور بهتر بود، اگرچه وقتی بازی بدون گل مساوی بود، النصر پنالتی را از دست داد، اما پاختاکور بهتر بود و انتظار داشتم بازی را ببرد.وی در ادامه افزود: اولین بازی ما در لیگ قهرمانان آسیا با پاختاکور خواهد بود، اما ما فینالیست لیگ قهرمانان آسیا هستیم و طبیعتاً به عنوان شانس اول برنده وارد زمین می‌شویم و از کسی ترسی نداریم. علیرغم اینکه خودمان را برنده می‌دانیم، اما انتظار بازی سختی داریم. این افتخار است در لیگ قهرمانان بازی می‌کنیم و به ذوب‌آهن هم بابت صعودش تبریک می‌گویم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دیدارهای تیمش در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: لیگ قهرمانان سخت‌ترین بازی‌ها در آسیاست و حریف آسان در آن وجود ندارد. گروه ما و همین‌طور گروه استقلال سخت است. ما اگر می‌خواهیم در سطح سال گذشته باشیم باید همه را ببریم، اینجا کوتاه آمدن و دست‌کم گرفتن حریف معنا ندارد، چون سطح این مسابقات بسیار متفاوت‌تر از لیگ ماست. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد مصدومیت سیدجلال حسینی نیز یادآور شد: سیدجلال یک مصدومیت جزئی دارد و خیلی طول نخواهد کشید تا دوباره به زمین بازگردد. خوشبختانه ما به موقع به مصدومیت او واکنش نشان دادیم و تعویضش کردیم تا آسیب‌دیدگی‌اش بیشتر نشود. نمی‌دانم برای بازی بعد آماده خواهد شد یا خیر، اما قطعاً تا هفت روز آینده آماده می‌شود. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه سازمان لیگ برنامه بازی‌های لیگ را قبل از اعلام با او در میان گذاشته است، اظهار داشت: مسئول سازمان لیگ به من گفت این برنامه بازی‌های لیگ است و من هم پرسیدم آیا می‌شود آن را تغییر داد که جواب داد نه! به‌هرحال ما در جام حذفی مقابل سپیدرود بدون ملی‌پوشان به میدان رفتیم و مقابل پیکان هم ما را مجبور کردند در تاریخ فیفادی و بدون ملی‌پوشان‌‌مان در لیگ بازی کنیم.
مخالفت سپاهان با زمان برگزاری بازی مقابل پرسپولیس
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت:‌ برگزاری بازی نیمه‌نهایی جام حذفی بعد از پایان لیگ کار جالبی نیست. مسعود تابش درخصوص دیدار دیروز خود با محمدرضا ساکت گفت: ما سال‌ها با هم کار کردیم ایشان برای دیدار با خانواده به اصفهان آمده بودند و زحمت کشیدند به ما نیز سر زدند. صحبت خاصی انجام ندادیم و فقط دیدار دوستانه‌ای با هم داشتیم. تابش درخصوص زمان برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: به نظرم برگزاری این بازی بعد از پایان لیگ کار جالبی نیست در آن زمان تیم‌ها شرایط دیگری پیدا می‌کنند و ما خیلی موافق این مسئله نبودیم.
استفاده از VAR در دربی پایتخت؟!
رئیس ‌دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال از احتمال نخستین آزمایش آنلاین سیستم VAR در دربی پایتخت خبر داد.
داود رفعتی با ‌اشاره به اینکه سامانه کمک داور ویدئویی به دو صورت نرم‌افزاری و پخش تلویزیونی استفاده می‌شود، گفت: در برخی از کشورها مثل برزیل و اسپانیا این سامانه به شکل پخش تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی دیگر از کشورها با استفاده از نرم‌افزارهای خاص شناخته شده. پیش از این سامانه را با روش نرم‌افزاری مورد آزمایش قرار دادیم که باید بگویم نتیجه آن چندان رضایتبخش نبود. در واقع نیاز به تجهیزات و نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری در این بخش داریم که طبیعتاً در مدت کوتاه این امکانات فراهم نخواهد شد. اما می‌توانیم مثل الگوی برخی از کشورها از روش پخش تلویزیونی استفاده کنیم که به نظرم کاملاً موفق خواهد بود.رفعتی هم‌چنین گفت: این سامانه با روش پخش تلویزیونی در مسابقه تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت مجدداً به شکل آفلاین مورد آزمایش قرار می‌گیرد که در این آزمایش از دوربین‌های پخش صدا و سیما هم‌چنین سایر دوربین‌های لازم برای پوشش کامل صحنه‌ها استفاده می‌کنیم. مطمئناً اگر این تجربه موفق باشد برای اولین‌بار در ایران و در دربی پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال به صورت آنلاین می‌توانیم VAR را مورد آزمایش قرار بدهیم.
قضاوت بنیادی‌فر و فغانی در لیگ قهرمانان آسیا
دو داور ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ سوت خواهند زد.
 کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران دور رفت مرجله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد و بر این اساس موعود بنیادی‌فر، داور ایرانی دیدار کاشیما قهرمان دوره قبل و شاندونگ را در مرحله گروهی سوت خواهد زد. همچنین علیرضا فغانی نیز داور دیدار ملبورن ویکتوری استرالیا و دائگو کره جنوبی خواهد بود. این داور در هفته دوم دیدار سیدنی استرالیا و شانگهای را سوت خواهد زد. در این دیدار ممکن است رضا قوچان نژاد برای تیمش سیدنی به میدان برود.
تاکافومی آکاهشی به فولاد پیوست
باشگاه فولاد با یک هافبک ژاپنی قرارداد همکاری امضا کرد. مسئولان باشگاه فولاد صبح دیروز پس از مذاکره با تاکافومی آکاهشی هافبک مورد نظر افشین قطبی، با او به توافق رسیدند و قرارداد همکاری امضا کردند. دیروز نیز قرارداد این هافبک در هیئت فوتبال خوزستان به ثبت ‌رسید. این بازیکن ۳۲ ساله که بازی در باشگاه‌های فوتبال لیپایاس متالورگس، اوفا و اوراوا رد دیاموندز را در کارنامه دارد، اگر کارت آی تی‌سی‌اش صادر شود، در صورت صلاحدید قطبی می‌تواند در دیدار با نساجی به میدان برود.تاکافومی آکاهشی پس از مسی دومین بازیکن خارجی جذب شده باشگاه فولاد با نظر قطبی است.
عرب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس
با اعلام وزیر ورزش و جوانان، ایرج عرب به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شد. مسعود سلطانی فر دیروز در حاشیه نشست اعضای هیئت دولت اعلام کرد تکلیف اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس روشن شده است و آنها را انتخاب کرده است. وزیر ورزش و جوانان که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس هم هست درباره تکلیف مدیرعاملی این باشگاه افزود: آقای عرب که هم اکنون سرپرست باشگاه است به عنوان مدیرعامل فعالیتش را دنبال خواهد کرد. عرب درخصوص اظهارات مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان مبنی بر انتخاب او به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس گفـت:‌ قبل ازهر چیز باید از وزیر محترم ورزش و جوانان بابت حسن اعتمادی که به بنده داشتند تشکر کنم. امیدوارم با اضافه شدن اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه بتوانیم با استفاده از نظرات این اعضا به برنامه‌ها و کارهایی که داشتیم سرعت بیشتری بدهیم.  وی ادامه داد: ما در این مدت برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام دادیم و حالا با انتخاب اعضای هیئت مدیره می‌توانیم با قدرت بیشتری کار را ادامه دهیم و از نظرات اعضای جدید هیئت مدیره بهره لازم را ببریم.  مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: خوشحالم که آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان این صحبت‌ها را مطرح کردند و حالا می‌توانیم از نظر قانونی با قوت بیشتری کارها را با استفاده از خرد جمعی پیش ببریم. انتخاب اعضای هیئت مدیره به ما این امکان را می‌دهد که کارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم.