kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسئولان معجزه می‌آفریند

امام جمعه قم گفت: فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسئولان می‌تواند معجزه بیافریند، اقتصاد مقاومتی برخاسته از فرهنگ جهادی است.




آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: تمام مسئولان و نهادهای، علمی، اجتماعی، خدماتی و قوای سه‌گانه از امروز در آغاز دومین گام انقلاب رسالتی سنگین‌تر دارند و وظیفه آنها در منشور و بیان رهبر معظم انقلاب تصویر شده است، بدانیم که وظیفه ما بسیار خطیر است.
وی ابراز داشت: انتظار از حوزه، ملت ایران و مسئولان و جوانان این است که این منشور و بیان راهبردی، حرکت‌آفرین و جامع را در دستور کار خود قرار دهند و همه باید این بیانیه را مطالعه دقیق کرده و بر مبنای آن فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کنند.
به گزارش رسا، مدیر حوزه‌های علمیه با ‌اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر وجود فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسئولان می‌تواند معجزه بیافریند، اقتصاد مقاومتی برخاسته از فرهنگ جهادی است.
آیت‌الله اعرافی گفت: روح انقلابی در روابط بین‌الملل می‌تواند عزت‌آفرین باشد، امروز مسئولان، دولت، دستگاه دیپلماسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدانند که در قضایای مختلف باید بر مبانی انقلاب تکیه کنیم و از عربده دشمنان و تهدید آنها نهراسیم، اگر می‌خواهیم سندی را امضا کنیم، باید تمام جوانب آن را بسنجیم و اگر می‌بینیم برای انقلاب و دوستان ما مخاطراتی ایجاد می‌کند، باید محکم و قاطع ایستاده و از هیچ چیز نترسیم، این انتظاری است که 22 بهمن ایجاد کرده و ملت و دولت باید پای آرمان‌های اسلام و انقلاب بایستند.
وی تصریح کرد: ما به عنوان قم و حوزه علمیه آمادگی خود را برای تحقق محورهای گام دوم انقلاب اعلام می‌کنیم، نسل جوان ما در کشور مخاطب اول رهبر معظم انقلاب هستند و ایشان بارها مسائل و حل مشکلات را به نسل جوان باز گردانده‌اند، در این بیان مهم ما به عنوان حوزه آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و نهادهای حوزوی، دانشگاه و آموزش و پرورش باید پای کار بیایند تا این محورهای بلند آینده کشور را بسازد.
امام جمعه قم گفت: مسئولان در عرصه‌های داخلی و خارجی به ویژه در زمینه اقتصادی باید محکم‌تر و جهادی‌تر عمل کنند، ملت ایران شایسته این نیست که با این حجم گرانی‌ها مواجه شود و برای گوشت و مواد اولیه غذایی دچار تنگنا و سختی‌ها باشد، حرکت جهادی و انقلابی مسئولان باید زندگی مردم را راحت‌تر کند.