kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

روزنامه کیهان، برگزیده پنجمین جشنواره هنر مقاومت شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی هنر مقاومت، با تجلیل از شش هنرمند پیشکسوت و معرفی 40 برگزیده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.



در این مراسم که چهارشنبه شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان، خانواده‌های شهدا و فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد، سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه سخنرانی کرد. وی با تقدیر از کیفیت بالای آثار پنجمین جشنواره هنر مقاومت، گفت: آثار این جشنواره به بلوغ خوبی رسیده و از نظر شکل و مضمون بسیار رشد داشته است.
وی پیشنهاد نمایش آثار جشنواره هنر مقاومت در سرتاسر ایران را داد و اظهار داشت: مانند جشنواره عمار تمهیدی بیاندیشند که نه فقط به صورت مجازی، بلکه حقیقتاً آثار را به همه نقاط کشور ببرند و اکران کنند.
حسن عباسی، کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی نیز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنر مقاومت سخنرانی کرد. وی با اشاره به گرایش به مارکسیسم در موج اول و گرایش به لیبرالیسم در موج دوم هنر پس از انقلاب، گفت: موج سوم هنر انقلاب اسلامی که بخش‌هایی از آن را در این جشنواره و همچنین جشنواره‌های فیلم مقاومت و عمار دیدیم، گرایش به جمهوری اسلامی است.  وی تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد بیشترین همراهی هنر با انقلاب اسلامی را هنرهای تجسمی داشته است. امیدواریم هنر انقلاب اسلامی در پنجمین دهه آن به منصه ظهور برسد.
مسعود نجابتی، دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت نیز، جوانگرایی را از ویژگی‌های مهم این جشنواره معرفی کرد. وی خطاب به هنرمندان جوان گفت: ممکن است برخی مسئولان، جوانان را نبینند اما شما سعی‌تان بر اعتلای هنر انقلاب است و ایده‌های بسیاری دارید که ما شرمنده شما می‌شویم. این جشنواره ثمره کار شماست.
تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم، محمدهادی ذوالفقاری از برنامه‌های این مراسم بود. در آئین پایانی پنجمین جشنواره هنر مقاومت از حبیب‌الله صادقی، سیدعباس میرهاشمی، مصطفی گودرزی دیباج، کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری و طاهر شیخ‌الحکمایی به‌عنوان شش پیشکسوت هنر انقلاب تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، روزنامه کیهان نیز در بخش تقدیر از رسانه‌های فعال در حوزه هنر مقاومت، به عنوان رسانه برتر معرفی شد. همچنین از 40 برگزیده پنجمین جشنواره هنر ملی مقاومت در 10 بخش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر به‌عمل آمد.