kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
استاندار زنجان:

بهره‌ برداری از پتروشیمی زنجان 2 هزار شغل ایجاد می‌کند

استاندار زنجان گفت: در یک هفته آینده محموله سخت ‌افزاری پتروشیمی وارد زنجان شده و با بهره‌برداری از این طرح تا 3 سال آینده 2 هزار شغل در این بخش ایجاد می‌شود.
فتح‌الله حقیقی، افزود: طرح استان کامل و 33 طرح نیمه ‌تمام نیز برون‌سپاری و به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
این مسئول با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار نیازمند تامین زیرساخت است، خاطرنشان کرد: فعالیت فرودگاه، تکمیل دوخطه‌کردن راه‌آهن زنجان - تهران و فراهم کردن بستر امنیتی از جمله این زیرساخت‌ها است.
استاندار زنجان با‌اشاره به اینکه 1770 درخواست با حجم 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به استان رسیده است، گفت: در صورت تحقق این سرمایه‌گذاری 57 هزار شغل ایجاد می‌‌شود که نشان از‌اشتیاق برای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان دارد.
وی ادامه داد: 129 طرح نیمه ‌تمام صنعتی با 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد‌اشتغال برای 3126 نفر برای سال جاری، هدف‌گذاری شده‌اند که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌ رسند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه 380 معدن در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: این معادن 2600‌اشتغال مستقیم و 6 هزار ‌اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده‌اند.
این مسئول تصریح کرد: 60 درصد از انواع معادن کشور در زنجان وجود داشته و 35 نوع از انواع مواد معدنی تولید می‌‌شود.
وی با‌اشاره به طرح سبزه‌میدان به‌ عنوان دغدغه 25 ساله مردم زنجان، افزود: این طرح در سال 97 بازبینی شده و اعتبار مورد نیاز آن 60 میلیارد تومان است که اجرای آن به شهردار زنجان ابلاغ شده است.
حقیقی افزود: 20 میلیارد تومان از این اعتبار از محل ستاد بازآفرینی شهری تامین می‌شود که به ‌صورت عمرانی تعریف شده و مشمول مالیات نمی‌ شود.
وی درخصوص تبدیل زنجان به قطب الکترونیک و آی ‌تی کشور خاطرنشان کرد: 70 درصد تجهیزات سنگین برق فشار قوی کشور از زنجان تامین می‌شود و ضمن اینکه ایجاد‌اشتغال در این حوزه، زودبازده، پراشتغال و کم‌ هزینه است لذا بهترین شرایط برای ایجاد چنین شهرکی در استان مهیا است.