kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

بهره‌برداری از بزرگراه گناوه – دیلم

بزرگراه گناوه - دیلم از محورهای مهم مواصلاتی شمال استان بوشهر، در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
معاون رئیس‌شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در این آیین گفت: بزرگراه گناوه به دیلم در امتداد نوار کلیدر ساحلی جنوب کشور بطول 61 کیلومتر و عرض 11 متر با اعتباریکهزار و 260 میلیارد ریال احداث شده است.
محمدرضا کدخدا زاده، افزود: توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی و بالابردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور، سهولت در حمل‌ونقل و جابه جایی، کاهش تصادف جاده‌ای، ‌اشتغالزایی وجذب نیروی کار در منطقه، سهولت ارتباط شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های اولویت دار این وزارتخانه تبدیل مسیر اصلی جاده‌هایی با بار ترافیکی سنگین به بزرگراه بویژه در استان بوشهر است.
محمد اسلامی در حاشیه افتتاح بزرگراه گناوه - دیلم استان بوشهر افزود: قطعه 61 کیلومتری افتتاح شده بزرگراه گناوه - دیلم باقیمانده از بخش ساحلی کریدور شرقی غربی جنوب کشور است که در استان بوشهر به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفت.
وی اظهارداشت:اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه وشهرسازی است
آغاز عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز
عملیات اجرایی قطعه 10 راه آهن شیراز - بوشهر با اعتبار 2هزار و 343 میلیارد ریال در آئینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: راه آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم ، کلمه ، بوشکان ، فراشبند ، فیروزآباد ، بایگان ، کوار ،شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.
فرزاد رستمی افزود: طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر 437 کیلومتر است که به 11 قطعه اجرایی تبدیل شده است.
وی یادآورشد: مطالعات فاز 2 زیرسازی قطعه 10 این طرح توسط مهندسان مشاور راه آهن انجام شده است.
رستمی ادامه داد: در محدوده قطعه 10، 2 ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و 150 متر و یکهزار و 200 متر در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در این قطعه همچنین 9 تونل به طول 2 هزار و 184 متر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی 3 میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا 6 میلیون تن طی 10 سال، جابجایی یک میلیون مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا 2 میلیون نفر طی 10 سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.
وی اظهار داشت: اتصال بندر عسلویه به راه‌آهن از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.