kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

حوادث کوتاه از کشور

کشف برنج قاچاق
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده‌ انتظامی تالش از کشف برنج قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «حسین جمال‌دار»  گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی برنج‌های قاچاق واقع در انبار یک مغازه در تالش بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.وی با ‌اشاره به اینکه در بازرسی از این انبار 12 تن و 940 کیلوگرم برنج قاچاق کشف شد افزود: کارشناسان ارزش برنج‌های کشف شده را یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کردند.
تصادف مرگبار
ساری – خبرنگار کیهان: روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برخورد یک دستگاه پراید ۱۴۱ با یک دستگاه مزدا و کشته و زخمی شدن سه نفر خبر داد.
بنا بر این گزارش در این سانحه که در روستای قلعه سر نکا بوقوع پیوست یک دختر 17 ساله کشته و دو نفر مصدوم شدند. در این سانحه مصدومین توسط نیروهای امداد به مراکز درمانی منتقل شدند.
قاچاقچیان در دام
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان از کشف محموله نخ قاچاق در شهرستان اندیمشک خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده، گفت: ماموران ایست و بازرسی پل زال اندیمشک موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق در محور اندیمشک - خرم‌آباد شدند.وی افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی 23هزار و 650 کیلوگرم نخ دوخت پلی استر دولایه فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف و ضبط شد. وی ارزش این محموله را بیش از 16 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک قاچاقچی در این عملیات دستگیر و همراه با کالاهای کشف شده به مراجع قضایی تحویل شد.
شکار شکارچي
 سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان محلات تصریح کرد: مأموران کلانتری 13 شهرستان با همکاری اداره محیط زیست چهار شکارچی غیرمجاز را شناسايي و در یکی از روستاهای شهرستان «محلات»، دستگیر کردند.سرهنگ جعفر شمس بیرانوند با ‌اشاره به اینکه در این عملیات 90 کیلوگرم انواع گوشت غیر مجاز، پنج قبضه سلاح و تعدادي ادوات شكار از آنان كشف شد، بیان داشت: شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
دستگیری کلاهبردار
قزوین - ایرنا: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: یک کلاهبردار متواری با 207 شاکی در قزوین با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.
سرتیپ مهدی محمودی افزود: ماموران با انجام مراقبت‌های نامحسوس، متهم فراری را در مخفیگاهش در قزوین شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: متهم در بازجویی به بزه انتسابی و کلاهبرداری از 207 نفر در استان کرمانشاه که از اعضای تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بودند، اعتراف کرد.
وی خاطر نشان کرد: متهم دوسال قبل به علت کلاهبرداری از اعضای تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سوی مراجع قضائی به 11 سال حبس محکوم و با قرار وثیقه 17میلیارد ریالی آزاد شده بود که به علت وجود شاکیان بیشتر برای فرار از مجازات‌های قانونی متواری شد.
بازداشت مخلان آرامش
تایباد – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: مأموران این فرماندهی موفق شدند در راستای برقراری امنیت اجتماعی 16 نفر از مخلان نظم و آرامش در سطح این شهر را دستگیر کنند.
سرهنگ علی‌اکبر قربانی اظهار کرد: ماموران پلیس در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی این افراد را که عوامل اصلی ایجاد اخلال در نظم عمومی بودند و اقدام به ضرب و شتم، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و رعب و وحشت، کرده بودند بازداشت و روانه دادسرا کردند.وی با‌ اشاره به کشف 9 قبضه سلاح سرد شامل چاقو، قمه و شمشیر در بازرسی از پاتوق این افراد، افزود: 151 لیتر مشروبات الکلی و چهار هزار عدد قرص غیرمجاز از دیگر کشفیات پلیس انتظامی تایباد در اجرای طرح امنیت اجتماعی بود.
قاچاق گوساله
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت:  ۴۶ راس گوساله قاچاق به ارزش دو میلیارد و 760 میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.سرهنگ ابوالقاسم باقری گفت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، این تعداد گوساله را در بازرسی از دو دستگاه کامیون کشف کردند. وی افزود: دو متهم در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
اتوبوس حامل كالاي قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان «كوار» از توقيف يك دستگاه اتوبوس حامل كالاي قاچاق خبر داد.
سرهنگ علی بابایی، گفت: ماموران در بازرسي از خودرو موفق به كشف پنج کارتن لوازم یدکی خودرو بنز، سه حلقه لاستیک، دوهزار و 280 عدد مسواك و چهار عدد دیسک بی‌ام و  فاقد مجوز گمركي شدند.
وی با‌ اشاره به دستگيري يك متهم و تحويل وي به مراجع قضائي، خاطر نشان كرد: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، دوميليارد ريال برآورد شده است.
آتش‌سوزی در کمپ
قرچک- مهر: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد بانوان در قرچک خبر داد.محمد کرم درآبادی، افزود: در این حادثه 12 نفر مصدوم شدند.وی از اعزام چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه خبر داد و گفت: زمان اعزام شش نفر از مصدومین بدحال بودند و شش نفر دیگر حال مساعدتری داشتند.
برخورد کامیون و مینی‌بوس
رشت – ایسنا: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: در اثر برخورد کامیون و مینی بوس در رشت 13 تن مصدوم و راهی بیمارستان شدند. پیمان اسدی افزود: در این حادثه سرنشینان مینی بوس مصدوم که توسط  تکنسین‌های اورژانس 115 پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان پورسینا رشت انتقال داده شدند.
نجات مصدومان تصادف
کرمان - مهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات مصدومان حادثه تصادف در شهر کرمان خبر داد.
علی عسکری بیان کرد: با توجه به شدت این حادثه و برخورد سه دستگاه خودرو سواری پژو پارس، تندر ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ بلافاصله سه تیم اطفاء حریق، امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی سه از ایستگاه آتش‌نشانی  به محل حادثه اعزام شد.وی افزود: این افراد در بین آهن پاره‌های خودروی پژو پارس و یک نفر در خودروی تندر ال ۹۰ محبوس شده بودند.
عسکری عنوان کرد: آتش‌نشانان بدون اتلاف وقت اقدام به ایمن‌سازی محل حادثه و خروج مصدومان از داخل خودروهای دچار حادثه شده کرده و با انجام موارد ایمنی هر سه خودرو از حریق احتمالی جلوگیری کردند.
واژگونی خودرو
اصفهان – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌مرکز اورژانس منطقه‌ای کاشان گفت: واژگونی دو خودرو در جاده مرنجاب ۹مصدوم برجا گذاشت.
حسین ریاحی افزود: در حادثه اول در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سوزوکی در کیلومتر 10جاده مرنجاب پنج سرنشین آن شامل دو مرد و سه زن دچار مصدومیت شده و با آمبولانس اورژانس آران و بیدگل به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.
وی اضافه کرد: در حادثه دوم هم در حوالی کاروانسرای مرنجاب خودرو پراید واژگون شد و چهار سرنشین آن مصدوم شدند.