kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
امیرآبادی با تشریح جایگاه پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها گفت:

عامل بخش عمده‌ای ازگرانی‌های امروز خود دولت است

دیروز کاظم جلالی در جریان طرح پرسش از وزیراطلاعات ضمن انتقاد از طرح سخنان بی‌سند توسط وزیرخارجه گفت که شایسته نبود که کسی که وزیرخارجه است چنین سخنانی بگوید همچنین امیرآبادی نیز در نطق خود گفت که پتروشیمی‌ها تامین‌کننده بخش عمده از مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی هستند و به این واسطه نقش عمده‌ای در گرانی‌های اخیر دارند.

علی لاریجانی، رئیس‌مجلس در آغاز نشست علنی دیروز خانه ملت با‌اشاره به سالگشت شهادت آیت‌الله شهید مفتح، گفت: ایشان از شخصیت‌های بزرگی بودند که هم در ارتباط دانشگاه و حوزه نقش بسزایی داشتند و هم از انقلابیون برجسته‌ای بودند که در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند.  همه ما به خاطر داریم نماز عید فطر در سال 57 را که با چه عظمتی برگزار شد و منشا یک جوشش بزرگ برای حرکت انقلاب بود.
لازم به ذکر است که دیروز مجلس کارش را با جلسه غیرعلنی آغاز کرد. جلسه غیرعلنی نمایندگان برای ادامه بررسی لایحه بودجه سال 98 با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد. بررسی ابعاد بودجه سال آینده ازجمله محورهای این نشست بوده است.
سیاستهای لیبرالیستی و گرانی!
احمد امیرآبادی فراهانی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی دیروز مجلس گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، مجلس باید اقدام جدی در جهت رفع مشکلات مردم را صورت دهد و در بودجه سال ۹۸ توجه به خانواده‌های کم‌درآمد از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی،‌ فرهنگیان، کارگران، بازنشستگان و نیروهای مسلح را در نظر بگیرد و برای اجرای طرح تحول سلامت که اجرای نادرست آن هزاران میلیارد تومان بدهی به بار آورده و باعث بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های بیمه شده است فکر اساسی کند، در غیراین صورت در سال ۹۸ باز هم باید شاهد فقیرتر شدن فقرا و سرمایه‌دارتر شدن سرمایه‌داران باشیم.
وی افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین خوب مجلس بود، اما متأسفم برای کسانی که برای دور زدن قانون به سراغ ولی فقیه رفتند و به قول مقام معظم رهبری «اینها حکم ولایت فقیه به یادشان افتاد»، چرا در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دستگاه‌ها اینقدر پیشقدم نیستند، اما برای گرفتن مجوز نگهداشتن دوستان و رفقای هم‌حزبی خود در دستگاه‌ها سر و دست می‌شکنند.
امیرآبادی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به مسئولان اعتماد دارند اما نباید از این اعتماد سوءاستفاده کرد، واقعا با رفتن دو معاون وزیر چه ثلمه‌ای به اسلام و انقلاب وارد می‌شد؟ چرا باید درخواست مجوز برای مدیرکل صدا و سیمای استان‌ها بشود، در حالی که در آن استان‌ها، استاندار و شهردار مرکز آن استان به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان خداحافظی کردند.
پیشرفتهای شگفت نظامی؛
نتیجه اجرای منویات رهبری
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ بیاید در همه جا به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اگر منویات ایشان عملیاتی شود، قطعا خیلی از مشکلات کنونی کشور را نداریم. ببینید در نیروهای مسلح که منویات ایشان عملیاتی می‌شود ما چه پیشرفت‌هایی داریم. اما چرا در خودروسازی و اقتصاد اینقدر مشکل داریم؟ چون توجه نشده است و جناح‌بازی و سیاست‌بازی نمی‌گذارد.
وی افزود: امروز خصوصی‌سازی در کشور بلای جان کارگران و سرمایه مملکت و دولت شده است، در واگذاری‌ها اهلیت را در نظر نمی‌گیرند، واگذاری‌ها به نفع مردم نیست، من از وزیر اقتصاد می‌خواهم بطور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده و تغییرات لازم را در این بخش به عمل آورد.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه به خاطر مبارزه با مفسدین تشکر می‌کنم، اما ضرورت دارد با دانه درشت‌ها و مسببین اصلی آنها که تصمیمات غلط گرفته‌اند و باعث کاهش سرمایه مردم شده‌اند و تعدادی را سرمایه‌دارتر کرده‌اند برخورد جدی و بدون تعلل صورت گیرد.
وی افزود: بخش عمده‌ای از گرانی‌های امروز دست دولت بوده و هست، اکثر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که مواد اولیه کارخانه‌ها را تولید می‌کنند، تنها دراختیار چند وزیر است و باید دولت در تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها اقدام کند تا این مشکلات و گرانی‌ها به وجود نیاید.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: سؤال مردم از ما این است چرا باید با ارزان شدن دلار،‌ اجناس ارزان نشود و تازه گران‌تر هم بشود، آیا مقصر وزرایی نیستند که پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در دست آنهاست؟ وزرای رفاه، صنعت، دفاع و نفت وزرایی هستند که بخش عمده‌ای از خصولتی‌ها زیر نظر و دست اینهاست. تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر آن، آن هم مشکل دیگری است که در کشور وجود دارد، تنظیم بازار و کنترل نظارت بر کالاها کجاست؟
این عضو فراکسیون ولایی افزود: از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم نسبت به شفافیت حقوق مسئولین و مقامات جهت اطلاع مردم و اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در این باره اقدام کند. امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داریم و باید ضمن تقویت این امر مهم در مقابل کجروی‌ها انحرافات و فساد بایستیم و با آن مبارزه کنیم.
آقای ظریف! اسناد و مدارک شما کجاست؟!
کاظم جلالی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پارلمان در جریان سؤال خود از محمود علوی وزیر اطلاعات با یادآوری این نکته که هدف دشمن تخریب مسئولان جمهوری اسلامی است گفت:‌ با توجه به تنشی که صبح امروز در مجلس ایجاد شد همه این موارد و حواشی به این موضوع برمی‌گردد که چه خوراکی به دشمنان می‌دهیم.البته توهین برخی در سال گذشته هم به معنای این است که همه همدیگر را متهم می‌کنیم.
جلالی با‌ اشاره به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص پولشویی عنوان کرد: مواردی که درباره پولشویی در ایران مطرح شد از جمله همین مواردی است که ذکر کردم شایسته نبود آقای ظریف چنین جملاتی بگوید چرا که بحثی که مطرح می‌شود بلافاصله گوش‌ها تیز می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف! اسناد و مدارک شما کجاست نباید چنین مباحثی را مطرح می‌کردید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنانش یادآور شد: این همه حرف‌هایی که درباره نظام و مسئولان زده می‌شود آیا همگی دارای سند و مدرک است،‌کجا باید افراد مورد تذکر قرار گیرند.
جلالی البته به این نکته هم ‌اشاره کرد که امسال سال تحریم است و ما باید با اراده محکم جلوی دشمن بایستیم.
وی با تأکید بر اینکه ما باید حرف‌های مستند بزنیم گفت:‌ ما مسئولان جمهوری اسلامی هستیم بنابر این باید بدانیم کجا چه حرفی می‌زنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به  علوی وزیر اطلاعات گفت: نهاد نظارتی که همه دستگاه‌ها را رصد می‌کند همین وزارت اطلاعات است بنابراین این وزارتخانه باید از افراد بخواهد مستندات خود را ارائه کند.
جلالی همچنین خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های خارجی گیج هستند که از این همه حرف‌های ما مسئولان چگونه سوژه‌سازی کنند. متأسفانه هر کدام از ما مسئولان زمانی که می‌خواهیم قهرمان شویم می‌گوییم دیگری دزد است و در فلان جا خلاف می‌شود چرا که می‌خواهیم خود را قهرمان جلوه دهیم. بنابراین بنده از آنجایی که در مقابل چنین اظهارنظرهایی مسئول بودم این موارد را مطرح کردم.