kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
نماینده مردم سمنان:

طرح انتقال آب دریای خزر مشکل زیست‌محیطی ندارد

رئیس ‌مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر مشکل زیست‌محیطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، از سمنان، احمد همتی، اظهار کرد: انتقال آب از دریای خزر از طرح‌های مهم برای رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان به شمار می‌رود؛ زیرا استان با مشکل جدی کم‌آبی مواجه است.وی تصریح کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان ذی‌ربط و مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست، طرح انتقال آب دریای خزر از لحاظ زیست‌محیطی هیچ مشکلی ندارد. رئیس‌ مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس با ‌اشاره به اینکه وزارت نیرو هم با کلیات طرح انتقال آب دریای خزر موافقت کرده است، اضافه کرد: برآورد هزینه، اجرای طرح و سرمایه‌گذار را پیگیر هستیم.
همتی تصریح کرد: طرح انتقال آب از خزر باید به‌زودی تحقق پیدا کند و مشکل کم‌آبی استان برطرف شود.
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح مشکلات آبی کشاورزان و حتی صنعت رفع می‌شود، اظهار کرد: شاهد اتفاقات خوبی با رفع مشکل کم‌آبی در سمنان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: اقدامات تأمین منابع پایدار آب و انتقال آب باید به‌صورت قانونی پیگیری شود و تا امروز نیز تمام محورهای قانونی و اداری انتقال آب دریای خزر انجام شده است و باید این طرح به مرحله اجرا برسد.
همتی بیان داشت: امروز زمینه اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران آماده بوده و دولت نیز آماده است تا این طرح را با همکاری همه‌جانبه اجرا کند.
همتی با بیان اینکه استان سمنان ازنظر ردیف‌های بودجه‌ای جزو کم‌ردیف‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود از استاندار جدید سمنان خواست تا تلاش کند و عقب‌ماندگی‌های این استان جبران شود.