kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

توضیحات آیت‌الله خاتمی درباره انتصاب دامادش در دولت

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران طی بیانیه‌ای گفت که انتصاب دامادش در حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه ارتباطی با او ندارد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در بیانیه‌ای نوشت‌: «چند روزی است در فضای مجازی مسئولیت دامادم آقای سید حسین میرخلیلی در دفتر آقای دکتر نوبخت منتشر شده است در این رابطه چند نکته گفتنی است: اول اینکه در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها، گفته‌ام «همه مسئولیت کارهایتان با خودتان است، این انتساب را دخالت ندهید. دوم اینکه هیچ‌گاه برای هیچ یک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته و ندارم چون رانت‌خواری را منکر می‌دانم.
سوم اینکه در رابطه با مسئولیت آقای میرخلیلی نه در این مسئولیت و نه در مسئولیت قبلی هم بنده نه تلفنی نه پیامکی نه کتبی هیچ سفارشی نداشته‌ام می‌توانید از آقای محمدی (رئیس‌محترم سابق سازمان اوقاف و امور خیریه) و آقای دکتر نوبخت بپرسید.
چهارم اینکه از حساسیت جامعه اسلامی بر این امور سپاسگزارم و امیدوارم این روش ادامه یابد و پنجم اینکه در این عرصه هم باید تقوی، محور باشد، از تجسس و عیب‌جویی پرهیز گردد، باید درصدد اصلاح عیب موجود بود.»
استعفای داماد رئیس‌جمهور
 از سوی دیگر درحالی که هفته گذشته رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، کامبیز مهدی زاده داماد رئیس‌جمهور را به سمت معاون وزیر و رئیس‌سازمان زمین‌شناسی منصوب کرده و اعلام کرده بود که او از گزینه‌های محق این سمت است ، مهدی‌زاده روز گذشته متن استعفای خود را تقدیم رحمانی کرد و رسما از این سمت کناره گرفت.
وزیر صمت در دفاع از این انتصاب پر حاشیه گفته بود آنها که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند؛ قطعاً اگر هر فردی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند.
وی همچنین گفته بود: بدون تردید این فرد از نظر شایستگی‌ها، صلاحیت‌های فردی، کارآمدی، مدارک تحصیلی و انگیزه، رزومه‌ای قوی دارد و هیچ بحث دیگری جز این محورها در میان نبوده است.