kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
با حضور وزیر نیرو انجام شد

افتتاح مرحله اول نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس

مرحله اول از طرح بزرگ نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: مرحله اول طرح نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس به طول 16 کیلومتر از دوراهی میناب - رودان به سمت بندرعباس با هزینه 800 میلیارد ریال اجرا شده است.
هوشنگ ملایی بیان داشت: عملیات اجرایی این طرح مهم آبرسانی از سال 95 با هدف پیشگیری از هدر رفت آب تصفیه شده ارسالی از تصفیه خانه میناب به بندرعباس و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد شمیل و نیان به بندرعباس آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح نوسازی خط آبرسانی از میناب به بندرعباس به طول 85 کیلومتر است که در سه مرحله اجرا می‌شود.
وزیر نیرو در این مراسم گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ یک هزار و 400 مگاواتی نیروگاه سیریک واقع در شرق استان هرمزگان تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.
رضا اردکانیان اظهار داشت: این طرح با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار 1200 میلیون دلار ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی گسترده درخصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، میزان مصرف آن در هرمزگان دو و نیم برابر کشور است.
اردکانیان خاطرنشان کرد: درحال حاضر 135 پروژه در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب با اعتبار 4800 میلیارد تومان در هرمزگان درحال اجرا است.
وزیر نیرو ابراز داشت: هرمزگان دربخش تامین آب و انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار است.
اردکانیان تصریح کرد: واحد گازی هرمز به ظرفیت 160مگاوات، مرحله اول پروژه نمک زدایی از آب دریا و تهیه آب شیرین برای بندرعباس از طرح‌های در اجرا در استان هرمزگان است.
هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آنها به پنج واحد افزایش می‌یابد.