kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

طرح‌های بوم‌گردی در اردبیل تسهیلات می‌گیرند

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی این استان خبر داد.
ناصر محمودی در بازدید از روستاهای گردشگری نمین تشریح کرد: با هدف رونق اقتصاد روستاها و جلوگیری از مهاجرت، تسهیلاتی برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی تعریف شده است.
او افزود: نرخ تسهیلات در مناطق مرزی چهار درصد است که از جمله متقاضیان روستاهای مرزی شهرستان نمین می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اظهار داشت: تسهیلات صرفا به ساخت اقامتگاه اعطا می‌شود و میزان آن تا 80 درصد هزینه برآورد شده احداث اقامتگاه است.
محمودی به احداث اقامتگاه‌های کم نظیر در روستای عنبران اولیا ‌اشاره کرد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق مرزی علاوه‌بر مهاجرت معکوس روستاییان منجر به رونق اقتصادی مناطق شده و خود فرصت درآمدزایی برای ساکنان روستاها را فراهم می‌سازد.
محمودی تشریح کرد: در حال حاضر هفت سایت گردشگری در استان مطالعه می‌شود و در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران بومی در اولویت خواهند بود و تمام تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.
محمودی به مطالعه طرح جامع گردشگری جنگل فندقلو‌اشاره کرد و افزود: بزودی نقشه راه جامع سرمایه‌گذاری در این منطقه تدوین شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.