kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

حوادث کوتاه از کشور


      
      واژگونی خودرو
هندیجان – خبرنگار کیهان: فرمانده گردان عملیاتی امام رضا(ع) هندیجان از نجات جان سرنشینان یک دستگاه خودروی واژگون شده در محور هندیجان به دیلم خبرداد.

عبدالرسول محبعلی اظهار کرد: در هوای مه‌آلود  یک دستگاه خودروی ۲۰۶ رانا واژگون شد که بلا فاصله بسیجیان سرنشینان این خودرو را از وسیله نقلیه خارج کرده و توسط اکیپ پزشکی در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ هندیجان مداوا شدند.
کشف مواد اولیه ساخت پتروشیمی
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «شهرضا» از کشف يک محموله مواد اولیه ساخت پتروشیمی خارجی خبر داد.
 سرهنگ «محمدحسين باباکلانی» گفت: اين خودرو حامل 18 کيسه مواد اولیه ساخت پتروشیمی با نام «جامبو» بود که راننده مدارک گمرکي مربوطه را ارائه نداد و کاميون و محموله توقيف شدند.
سرهنگ باباکلانی با‌اشاره به اينکه محموله کشف شده، توسط کارشناسان چهار ميليارد ريال ارزش گذاری شده است، اضافه کرد: در اين رابطه راننده کاميون دستگير و تحويل مراجع قضایي شد.
تصادف زنجیره‌ای
ساری – خبرنگار کیهان: در تصادف زنجیره‌ای جاده نوشهر – رویان 15 دستگاه انواع خودرو با هم برخورد کردند که بر اثر آن پنج نفر
مصدوم شدند.
مصدمان این حادثه پس از دریافت کمک‌های اولیه درمانی با حضور عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.
پلیس راه مازندران به رانندگان هشدار داد در مواقع بارانی؛ با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ضمن رعایت فاصله طولی با احتیاط رانندگی کنید.
نزاع خیابانی
مشهد- ایرنا: بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: مردی میانسال پس از نزاعی در خیابان هدایت جان خود را از دست داد.
قاضی علی اکبر احمدی‌نژاد افزود: این نزاع در حوالی پارک حجاب روی داد که در آن سرنشینان خودرو پراید شامل پدر 55 ساله، پسر 25 ساله و دختر جوان خانواده با سرنشینان خودرو کامیون شامل پسری 25 ساله و پدر 60 ساله‌اش درگیر شدند.
وی ادامه داد: در پی این درگیری موتورسواری نیز که قصد جداکردن آنها را داشت با سرنشین 55 ساله پراید درگیر و دست به یقه شد که پس از آن مرد میانسال روی زمین افتاده و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرد.
ریزش سقف
گناوه – مهر : معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: در ریزش سقف ساختمان پزشکان شفا گناوه به کسی آسیب نرسید.
حسام منصوری مطلق ، اظهار داشت: در پی ریزش بخشی از سقف کاذب یکی از طبقات ساختمان پزشکان شفا شهر گناوه، خوشبختانه به کسی از شهروندان آسیبی نرسید.
وی اضافه کرد: از مسئولان مربوطه برای پیگیری و رسیدگی فوری به وضعیت این ساختمان خواسته شده تا بازدید میدانی از محل داشته باشند.
نجات فرد جوان از خودکشی
بندر عباس‌–ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از نجات فرد جوانی از خودکشی توسط مأمور وظیفه‌ شناس ناجا در شهرستان
خبر داد.
سرهنگ محمد اسماعيل مشايخ، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی براعلام اقدام به خودکشی یک جوان بندرعباسی، بلافاصله گروهبان یکم «بهنام میرزائی» واحد گشت موتوری شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شد.
وی تصریح کرد: مأمور وظیفه‌شناس با حضور در محل مشاهده کرد پسر جوان به دلیل بیماری اعصاب و روان قصد خودکشی در منزل داشته که با توجه به شرایط روحی نامساعد وی عوامل اورژانس نیز امکان هیچ‌گونه عکس‌العملی نداشتند.
این مسئول انتظامی اظهار کرد: مأمور وظیفه‌شناس با صبر و حوصله ضمن گوش دادن به صحبت‌های فرد، وی را به آرامش دعوت و وی را از اقدام به خودکشی منصرف کرد.
سارق حرفه‌ای طلا
گناباد- ایرنا : فرمانده انتظامی خواف از دستگیری سارق حرفه‌ای طلا با سابقه بیش از 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده گفت: با اعلام دو فقره سرقت طلا از طلا فروشی‌های خواف ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و رصد دوربین‌های واحد‌های صنفی متهم را شناسایی و دستگیر
کردند.
وی افزود: متهم در بازجویی‌ها به 20 فقره سرقت از طلا فروشی‌ها به روش بدل اندازی به ارزش 100 میلیون ریال اعتراف کرد.
وی اظهار داشت: سارق یاد شده به مراجع قضایی معرفی شد.
فوت عابر پیاده
تبریز– فارس: سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی از فوت دو عابر پیاده بر اثر سانحه جاده‌ای در محور«مرند-جلفا» خبر داد.
 وحید شادی‌نیا ، گفت: برخورد یک دستگاه خودروی پراید با دو عابر پیاده یک زن و یک مرد در محور «مرند—‌جلفا» (سه راهی گلین قیه)، اورژانس را به محل حادثه کشاند.
وی افزود: این سانحه فوت هر دو عابر حدودا 40 ساله را به دنبال داشت.
پلمب باشگاه ورزشی
اردبیل – تسنیم: معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از پلمب ۱۰ باشگاه ورزشی در راستای سالم سازی اماکن ورزشی
خبر داد.
محمدرضا برادران اظهار داشت: در راستای سالم‌سازی اماکن ورزشی و نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها، پس از انجام چندین مرحله بازرسی که حجم آن در چهار سال گذشته بی‌سابقه بوده است، 10 باشگاه به دلایل مختلف تا اطلاع ثانوی پلمب شد.
وی گفت: از این 10 باشگاه، چهار مورد به دلیل فقدان مجوز، چهار مورد به علت عدم تمدید مجوز براساس موازین قانونی، یک مورد به دلیل عدم رعایت موازین و مقررات بهداشتی و یک مورد هم به دلیل فعالیت در ایام تعطیلات مذهبی شب‌های قدر تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.
واژگونی خودرو
یزد – خبرگزاری صدا و سیما: مسئول روابط عمومی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز گفت: واژگونی خودرو در محور مهریز، بهادران یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت.
حسینی افزود: در این حادثه سرنشینان خودرو که سه نفر و همگی اعضای یک خانواده بودند به علت جراحات وارده به بیمارستان مهریز اعزام شدند.
وی گفت: دو نفر به علت وخیم بودن به بیمارستان شهید رهنمون یزد اعزام شدند که یک نفر از آنها در بیمارستان  فوت کرد.
دو مصدوم دیگر نیز در بیمارستان‌های شهید رهنمون و فاطمه الزاهرای مهریز بستری هستند.
کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان
بوشهر-ایرنا : رئیس‌پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: فردی محکوم که از داخل زندان با برقراری تماس تلفنی از مردم بویژه شهروندان بوشهری کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.
سرهنگ جوشن سهرابی افزود: با بررسی و تحقیقات اولیه و اظهارات شاکیان مشخص شد کلاهبردار با سوژه مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار و عنوان می‌کند که فرد برنده جایزه نقدی یا کمک ‌هزینه سفر به عتبات عالیات شده است.
وی ادامه داد: متهم پس‌ از آن با فریب دادن‌اشخاص، آنها را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با راهنمایی‌های غلط و پیچیده، نسبت به انجام عملیات بانکی و برداشت از حساب آنها اقدام می‌کرد.
وی افزود: با انجام تحقیقات اطلاعاتی کارآگاهان پلیس، مشخص شد فردی که به اتهام حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده با تشکیل گروهی از زندانیان در زندان و استفاده از خطوط مختلف تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری از مردم بویژه تعدادی از شهروندان بوشهری می‌کرد.
قاچاق سوخت
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف كاميون‌تانكر حامل گازوئيل قاچاق خبر داد.
سرهنگ «حیدرعلی کیخا مقدم» اظهار داشت: ماموران انتظامی حين گشت‌زنی در محور مواصلاتی جکیگور- چابهار به يك دستگاه‌ تانكر  مشكوك شده و به آن دستور ایست دادند.
وی افزود: ماموران در بازرسي از خودرو توقیفی، 29 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف و يك نفر را در اين زمينه دستگير كردند.