kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

پاکستانی‌ها قول پیگیری آزادی 7 مرزبان ایرانی را دادند

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آزادسازی هفت نفر از مرزبانان ربوده شده ایرانی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان بود که هیئت پاکستانی قول جدی برای پیگیری آزادی آنان را داد.

به گزارش ایرنا محمد هادی مرعشی در پایان بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس مشترک مرزی حول سه محور اصلی مرزی، اقتصادی و امنیتی برگزار شد و در هر سه محور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد.
وی افزود: در حوزه مرزی که یکی از محورهای اصلی اجلاس بود، موضوع همکاری دولت جمهوری اسلامی پاکستان با کشورمان برای آزادسازی هفت نفر باقیمانده از مرزبانان ربوده شده جمهوری اسلامی ایران توسط‌اشرار و معاندین نظام در منطقه مرزی میرجاوه و انتقال آنان به خاک کشور پاکستان، مطرح شد و طرف پاکستانی قول جدی برای همکاری و پیگیری آزادی آنان را داد.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی و معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی بر صیانت از مرزهای کشور و بازدیدهای مرزی و برخورد با قاچاقچیان مسلح به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر، سوخت و کالا تاکید شد.
مرعشی ادامه داد: همچنین در زمینه برخورد با‌اشرار و تروریست‌ها به عنوان عاملان ایجاد اخلال در نظم و امنیت دو طرف مرز، تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز موضوع تقویت بازارچه‌های مرزی مطرح و مقرر شد کشور پاکستان نیز به موازات بازارچه‌های مرزی ایران، در داخل خاک کشورش بازارچه‌های مرزی ایجاد کند.
معاون امنیتی انتظامی استانداری و رئیس‌هیئت ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان تصریح کرد: ارتقای ارتباطات و تسهیل رفت و آمد تجار و بازرگانان از طریق راه‌اندازی خط هوایی کویته به زاهدان و انجام اقداماتی برای تقویت معیشت مرزنشینان از دیگر تصمیمات مهم اتخاذ شده در حوزه اقتصادی بود.