kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

ایجاد یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند

کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال ۱۳۷۴ تاکنون یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد کرده که یک ‌میلیون طرح منجر به خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه حمایت این نهاد شده است.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الله عبدالملکی معاون ‌اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با بیان این مطلب گفت: یک ‌سوم کل بیکاران کشور افراد محرومی هستند که بخشی تحت حمایت کمیته امداد و بخشی نیازمندانی هستند که این نهاد باید به آنها خدمات ‌اشتغال ارائه دهد.
وی با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ هزار شغل ایجادشده توسط کمیته امداد در کشور گفت: ۵۰۰ هزار طرح در حال حاضر تحت نظارت کمیته امداد هستند.
عبدالملکی تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۰ هزار شغل ایجاد و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند فراهم شد که معادل یک‌چهارم آمار ‌اشتغال کل کشور است.
وی به هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال جاری ‌اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار شغل ایجاد و یکصد هزار فرصت شغلی نیز پرونده‌سازی و به بانک‌ها ارسال‌شده است و به‌ مرور پرداخت خواهد شد.
عبدالملکی رمز موفقیت طرح‌های ‌اشتغال کمیته امداد را نظارت این نهاد بر حسن اجرای طرح‌ها اعلام کرد و افزود: قبل از پرداخت تسهیلات، مددجو مورد مشاوره شغلی قرار می‌گیرد و حین اجرای طرح نیز نظارت لازم بر طرح‌ها انجام می‌شود و سه تا پنج سال کارشناسان کمیته امداد بر طرح‌های اجرایی نظارت دارند و اگر طرحی نیاز به تسهیلات مجدد، مشاوره و سایر موارد داشته باشد با تلاش کارشناسان و ناظران این نهاد گره‌گشایی می‌شود.
معاون ‌اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه ما در کمیته امداد به دنبال این هستیم که خیران کارآفرین را در برنامه ‌اشتغال کمیته امداد به‌کار بگیریم، گفت: حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور داریم که قصد داریم با ایجاد کانون خیران کارآفرین که اولین آن در استان سمنان کار خود را شروع کرده است، برای مددجویان و نیازمندان شغل ایجاد کنیم.