kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

کوتاه از سراسر جهان



عراق
سومریه نیوز: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با فرماندهان و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی با بیان اینکه تفکر «تکفیری» در برخی نقاط عراق همچنان وجود دارد؛ بر ادامه تلاش‌های نیروهای امنیتی برای از بین بردن هسته‌های تروریستی تأکید کرد. طبق بیانیه صادره از دفتر عبدالمهدی، این نشست برای بررسی اوضاع امنیتی عراق برگزار شده بود و فرماندهان و مسئولان امنیتی گزارشی از اوضاع کشور به خصوص وضعیت مرز این کشور با سوریه ارائه دادند.
اوکراین
ایسنا: براساس نتایج اولیه به دست آمده از انتخابات رهبری در شرق اوکراین رهبران جدایی‌طلب در جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک روز گذشته به پیروزی دست یافتند؛ این انتخابات از سوی کی‌یف و کشورهای غربی به عنوان انتخاباتی غیرقانونی محکوم شده است. انتخابات در این نقطه، پس از کشته شدن رئیس ‌شورشیان دونتسک در یک بمب‌گذاری در اوت سال جاری میلادی صورت گرفت.
آلمان
دویچه وله :«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در نطق خود به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، بار دیگر نسبت به تهدیدها علیه صلح در اروپا و جهان هشدار داد. او انتقاد خود را متوجه موج رو به گسترش ملی‌گرایی در این قاره کرد. صدراعظم آلمان در همایش صلح در پاریس به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در برابر سران کشورها با لحنی هشدار‌آمیز گفت: «حال می‌دانیم که خودستایی ملی و تکبر نظامی به کجا می‌تواند بینجامد».