kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

مردم عراق در پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشته‌اند

استاندار ایلام گفت: تردد زوار از مرز مهران افزایش یافته است ومردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با استاندار واسط عراق اظهار داشت: تردد بدون هیچ مشکلی در پایانه مرزی مهران در جریان است و هر روز بر تعداد زائران اربعین اضافه می‌شود.
وی افزود: تردد زوار از این مرز سال گذشته 260 هزار نفر بوده که امسال تاکنون بیش از 310 هزار زائر از اول ماه صفر از پایانه مرزی مهران تردد داشته‌اند که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.
استاندار ایلام یادآور شد: 100 گیت گذرنامه در مرز مهران فعال شده و زائران در کمترین زمان ممکن از مرز خارج می‌شوند.
وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم و مسئولان عراق برای تسهیل در تردد زوار، گفت: مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند.
وی اضافه کرد: در استان ایلام نیز بیش از 340 موکب (قرارگاه) برای خدمات رسانی به زائران اربعین پیش‌بینی شده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به تمهیدات امنیتی در مرز مهران اظهار دشت: از پل زائر تا پایانه مرزی شش ایستگاه کنترلی برای زوار وجود دارد و افرادی که بدون روادید (ویزا ) و گذرنامه باشند از مرز برگشت داده می‌شوند.
وی یادآور شد: از خروج هرگونه مواد ممنوعه از مرز توسط زائران به خاک عراق جلوگیری می‌شود.
استاندار ایلام عنوان کرد: به علت حجم زائران در پایانه مرزی ، تردد خودروهای سنگین حامل بار موکب‌ها و همچنین خودروهای ترانزینی با مشکل مواجه شده بود که با رایزنی انجام شده با طرف عراقی در شرایط کنونی مشکل تردد سه هزار کامیون حامل بار موکب‌ها و سه هزار کامیون حامل کالاهای تجاری حل شده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم در مرز مهران و استان برای ایام اربعین فراهم شده است، گفت: 114 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی به راه‌های استان برای اربعین اضافه شده است.