kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

برپایی نمایشگاه کتاب «چهل سال عزّت» در40 دانشگاه کشور(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه کتاب چهل سال عزت در 40 دانشگاه کشور برپا می‌شود.

مؤسسۀ فرهنگی هنری قدر ولایت، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عزّت‌آفرین اسلامی ایران، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری همه‌جانبۀ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در چهل دانشگاه برگزیدۀ کشور نمایشگاه‌های کتاب برگزار می­‌کند.
موضوع نمایشگاه‌های کتاب، تاریخ معاصر ایران در سه مقطع «دورۀ مشروطه»، «دورۀ پهلوی» و «دوران انقلاب اسلامی» است.
حدود 20 ناشر فعال در حوزۀ تاریخ معاصر ایران دعوت مؤسسۀ قدر ولایت را پذیرفته و منشورات تولید چاپ اوّل ۱۳۹۰ به بعد خود را جهت عرضه در این نمایشگاه‌ها ارائه و بخشی از هزینه­‌های اجرایی نمایشگاه را با افزایش تخفیف خود تقبل کرده‌اند‌.
این نمایشگاه‌ها در هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۹ آبان تا ۲۹ آبان برگزار خواهند شد.
ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه‌ها عبارت‌اند از: کیهان، انتشارات انقلاب اسلامی، مؤسسۀ مطالعات و تاریخ معاصر ایران، نشر معارف، زمزم هدایت، شهرآب، بوستان کتاب، آفاق روشن بیداری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی، کتاب دانشجو، رسول آفتاب، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، مؤسسۀ فرهنگی هنری قدر ولایت، شهرستان ادب، موزۀ عبرت ایران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و به‌نشر.
نمایش آثار خوشنویسی درباره امام حسین(ع) در نمایشگاه «نی ناله»
در آستانه اربعین حسینی نمایشگاه آئینی آثار خوشنویسی و نقاشیخط با عنوان نی ناله روزجمعه چهار آبان 1397 از ساعت 16 تا ۲۰ در نگارخانه رسول مهر گشایش خواهد یافت.
در این نمایشگاه که انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اقدام به برگزاری آن کرده است، آثار ده‌ها تن از اساتید فرهیخته و هنرمندان متعهد عرصه خوشنویسی و نقاشیخط کشور، به نمایش در خواهد آمد.
آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان، قم، قزوین، چهارمحال و بختیاری، استان تهران، سیستان و بلوچستان، مازندران و فارس استانهایی هستند که علاوه‌بر شهر تهران این نمایشگاه به صورت همزمان و با همین نام در آنها برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه تا ۱۴ آبان برپا خواهد بود.