kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
فرماندار:

روستاهای منطقه محروم جاسک نیاز به کار انقلابی و جهادی دارند




جاسک- خبرنگار کیهان:
فرماندار جاسک گفت: مردم روستاهای محروم جانوری، بارگین‌زی، تنگدف، میسکنک و باسیدی از نعمت آب، راه، بهداشت مناسب برخوردار نیستند و باید به صورت جهادی تلاش کنیم تا رنج مردم این مناطق را کمتر کنیم.
محمد رادمهر، پس از بازدید از روستاهای صعب‌العبور منطقه جانوری در 70 کیلومتری شهر لیردف و 180 کیلومتری شهر جاسک در آخرین نقطه مرزی کوهستانی استان هرمزگان با استان سیستان و بلوچستان، در جلسه شورای اداری گفت: اساسی‌ترین مشکل مردم این منطقه آب است که باید چشمه‌های اطراف روستا را احیا کرد و اگر نمی‌توانیم لوله‌کشی کنیم با گذاشتن مخزن یا آبرسانی سیار مشکل آنها را برطرف کرد.
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشت مردم این روستاها در فقر هستند، در حوزه آب، راه، بهداشت و آموزش باید همه با هم کمک کنیم تا این مشکلات را از چهره روستا بزداییم. وی با بیان اینکه اگر ما سالی دو کیلومتر راه درست می‌کردیم وضع راه دسترسی روستای جانوری الان این نبود، تشریح کرد: اگر سالی یک خانه بهداشت احداث می‌کردیم جانوری با داشتن چند روستای اطراف بدون خانه بهداشت نبود.
وی افزود: مردم این روستاها به خاطر نبود راه مناسب به شهر لیرف، شهر جاسک رنج می‌برند.
فرماندار جاسک گفت: در این روستاها سه مشکل اصلی در حوزه آب و راه و بهداشت وجود دارد که باید حل شود.
رئیس شورای اداری عنوان کرد: این مردمی که در مناطق صعب‌العبور با شرایط سخت زندگی می‌کنند، همه مرزداران سرزمین ایران اسلامی هستند و رفع محرومیت از چهره این روستاها باید اولویت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد و همه مدیران وظیفه دارند در ماه یکبار از این روستاها بازدید و مشکلات آنها را پیگیری کنند.