kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
وزیر راه و شهرسازی:

شهر جدید ایوانکی آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است




وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید ایوانکی با برخورداری از زیرساخت‌های عمرانی مطلوب و واحدهای صنعتی و تولید قابل توجه در منطقه، آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است.
عباس آخوندی در حاشیه بازدید از شهر جدید ایوانکی در غرب استان سمنان افزود: به دلیل مشکلات زیرساختی و عمرانی، استان تهران ظرفیت افزایش جمعیت ندارد و استان‌های همجوار پایتخت باید برای جذب جمعیت سرریز پایتخت آمادگی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: عملیات ثبت شهر جدید ایوانکی در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت ثبت شد و در آینده نزدیک این شهر در هیئت دولت به تصویب می‌رسد.
آخوندی ادامه داد: شهر جدید ایوانکی تنها یک خوابگاه نیست و به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مهم اقتصادی مانند واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند به افزایش جمعیت استان سمنان کمک کند.  وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح‌های خوبی در حوزه راه و محورهای مواصلاتی در استان سمنان در حال انجام است و عملیات ساخت محور حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان در حال اجرا است.
آخوندی گفت: خط چهار راه آهن گرمسار اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساخت محور گرمسار- سیمین دشت- فیروزکوه با سرعت در حال انجام است.